sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 תשוקת המבט המודרני, והתמכרויות מסך עוסק בלידת העצמי הפוסט – מודרני . העצמי המודרני מוצג דרך דיאלוג דמיוני בין משה גרשוני ורמברנדט, בעוד הדוגמה הממחישה את העצמי הפוסט – מודרני היא ההתמכרות למסך בכלל ( טלפון, מחשב, טלוויזיה ) וההתמכרות לפורנוגרפיה אינטרנטית בפרט ; עצמי אחדותי ואינטימי מעומת עם עצמי קולאז'יסטי ומנוכר . פרק קצר, לבן על לבן, מקצין את הדיון במסך כמרחב שבו נפגשת החוויה הגופנית עם "החור הלבן" הרוחני . ציור המונוכרום מתפרש הן כנוכחות קונקרטית שאינה ניתנת לחשיבה בשל החפציות האלמנטרית שלה, הן כריק מדיטטיבי שאינו ניתן לחשיבה בשל היותו מפשט כל כך . את כתיבתו של הפרק המבוגר בין הגילים התחלתי בגיל שישים . הנחתי אותו בצד לכמה שנים, וסיימתי בגיל שישים ושש . בגרות היא גיל רפלקסיבי, והמחשבה דורשת זמן . המבוגר אינו מצב נתון או שלב שמגיעים אליו, אלא עבודת מחשבה יומיומית, ועל כן הפרק אינו מנסה לסכם את אפיוני המבוגר אלא לעורר את "עבודת המבוגר", להזמין מחשבה מבגרת . הפרק הזה הוא יותר אנליזה עצמית מכל פרק אחר . פרק הסיום - מבט אחרון לאחור - כשמו כן הוא : עם תום הסיור המודרך במוזיאון הווירטואלי של תשוקת המבט, לקראת היציאה, מתגלית תערוכה של ציור אחד, המסכם בדרכו את הספר כולו .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help