sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 איתמר לוי מבט אחרת, כשבירה של חוקי המשחק כדי לנסח חוקים חדשים . כדי לחשוב את מה שאינו ניתן לחשיבה האמנות והפסיכואנליזה לא יכולות להסתפק בכלים הקיימים, ועל כן שתיהן מוצאות את עצמן שוברות לעצמן את הכלים . שלושת הפרקים הבאים נכתבו בהפרשים של שנים רבות עבור קהלים שונים, אולם במידת מה מדובר בשלוש דרכים שונות לספר את אותו הסיפור . בשלושת הפרקים אני מנסה לחשוב אינטואיציה דומה - להמחיש בעוד ועוד דוגמאות את ההקבלות והמפגשים בין אמנות לפסיכואנליזה . שלושת הפרקים בנויים כלבירינת של תערוכות ענק, כטראנס חזותי הנודד בין כתמים עיוורים, אובייקטים חידתיים או חורים בשדה הראייה ( במיוחד החור הלבן - אלוהים, החור השחור - המוות, והחור הוורוד - סודות המין ) . מכיוון שמדובר במפגשים ובתהליכים מקבילים בין האמנות והפסיכואנליזה, יש צורך גם במרחב היסטורי שבו מתרחשים המפגשים . המרחב הזה הוא ההיסטוריה של המנטליות - התהליך הממושך של היווצרות האני המודרני ברנסנס, התפתחות העצמי המודרני בבארוק וברומנטיקה, הספקות לגבי מעמדם של האני והעצמי האלה במודרניזם, ולבסוף - התערערותם בפוסט – מודרניזם . כך, ככל שהספר מתקדם, נפרש גם מרחב של היסטוריה תרבותית שבתוכה מתרחשים המפגשים בין האמנות והפסיכואנליזה . לאחר שלושת הפרקים הגדושים האלה, שני הפרקים הבאים ממוקדים יותר, כתערוכות – נושא . פרק אחד עוסק בזיכרונות ילדות והשני ביומיום . היומיום הוא המובן מאליו שלכאורה אין צורך לחשוב אותו, אם כי בעיון נוסף הוא מתגלה דווקא כאנטי – חשיבה . בין זיכרונות הילדות אני שואף להבחין בין זיכרון של אירועים, שהיה ניתן לחשוב אותם, ובין זיכרון של מצבי עצמי שלא היו ניתנים לחשיבה . שני הפרקים הבאים, גם אם הם שונים מאוד זה מזה, מהדהדים זה את זה : הבשר הוא כבד עוסק בלידתו ובאחריתו של העצמי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help