sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 תשוקת המבט מהלכים המתפתחים בסמוי : מהלך אחד מסמן תחנות בהיסטוריה של העצמי המודרני . מהלך נוסף פותח את הספר בשתי תערוכות נושא מהודקות, ממשיך ומתפרע בכמה תערוכות ענק בארוקיות, ומסיים בתערוכות אינטימיות ורזות יותר . תשוקת המבט מקבץ שלושה – עשר מאמרים שנכתבו בהקשרים שונים עבור קהלים שונים ורובם הוצגו כהרצאות, אך לא התפרסמו עד כה בכתב . חלקם עברו עריכה מחודשת או קוצרו כדי למנוע חזרות מיותרות . הפרק הראשון, לחשוב דברים קשים לחשיבה, נכתב כהצגת עמדה, או כסימון של שדה שיח, עבור גיליון של כתב העת פרוטוקולאז' מ – ,2013 שהוקדש למתודולוגיות שונות בחקר התרבות החזותית . המאמר מתווה מרחב של מפגשים בין חשיבה תמונתית וחשיבה מילולית – פסיכואנליטית . האמנות אינה חומר גלם חסר מודעות שיש לפרש אותו, אלא חשיבה חזותית המפרה את המילים ומופרית מהן . שני סוגי החשיבה, החזותית והמילולית, אינם מובחנים לחלוטין זה מזה . רוב הפסיכואנליטיקאים הגדולים היו גם בעלי דמיון חזותי מפותח, שחשיבתם התיאורטית לוותה בחזון - בדימוי תמונתי של הנפש או של מבנה העולם הפנימי . הפרק מציג כמה פסיכואנליטיקאים החושבים כאמנים חזותיים, וכמה אמנים ומבקרים החושבים כפסיכואנליטיקאים . את הפרק השני, ביון והמסורת הרומנטית, אפשר לראות כמקרה פרטי של "דברים קשים לחשיבה" מהפרק הקודם . וילפרד ביון מתווה בכתביו חוויה רגשית בלתי מובחנת שכל דיבור עליה הוא בגדר אוקסימורון, בדומה לציור הדתי השואף לתת צורה למשהו אין – סופי וחסר צורה . כמה תחנות מתולדות הציור הנוצרי – רומנטי מסמנות מהלך שהזין ברבות הימים את החשיבה הפסיכואנליטית . הפרק השלישי הוא תערוכה שונה - צבעונית ומגוונת יותר . הטענה המרכזית בפרק היא פשוטה ביותר - מה שנראה בתחילה ככאוס מתגלה בהמשך כסדר אחר . מה שנראה כהרס נתפס, מנקודת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help