sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תמר רבן ריכוז והתפנות" ( שם : 22 ) . הגיוון בסוגים של אמנות המיצג הוא גדול, לא רק בהתאם לאמני המיצג השונים, אלא גם ביחס לנפח העבודה של כל אמן פרפורמנס בפני עצמו, שהוא בדרך כלל גם יוצר בין-תחומי ורב- תחומי . כך, לדוגמה, לורי אנדרסון ( Anderson ) , אמנית מיצג, זמרת, מלחינה, משוררת, אמנית מולטימדיה, מוזיקאית ( המנגנת בכינור, בסינתיסייזר, בחפצים ובאיברי גופה השונים ) ובמאית, יכולה להדגים במגוון הופעותיה את אמנות המופע על ריבוי צדדיה . כך גם ויטו אקונצ'י ( Acconci ) , משורר, אמן וידיאו, פעולה ומיצג, מעצב ואדריכל . הגיוון הוא לא רק באפיקי אמנותו אלא גם במיצגים שיצר . בעבודתו מיטת זרע ( 1972 , Seedbed ) שכב חבוי מתחת לרמפת עץ שבנה בהמשך לרצפת גלריה במשך שמונה ימים, בשעות 00 : 10 - 00 : ,18 והשמיע לבאי הגלריה שהלכו מעליה את הפנטזיות שלו, בעודו מאונן ( וראו גם דיון של בן ישראל, 2010 במופע זה ) . בעבודה ספר פתוח ( 1974 Open Book, ) הוא צילם את פניו בתקריב וידיאו של פעולת הדיבור : הלשון, השפתיים והשיניים נראות, אך מבלי שניתן להבין את הנאמר . ריבוי אפשרויות המיצג והגיוון בדרכי הצגתו מצדיקים את ההגדרה שמציע הדס עפרת : "מופע הוא האופן שבו דבר יכול לבוא לידי ביטוי, ובמילים אחרות להופיע, להתגלם, להבליח אל המציאות" ( שם : 11 ) ; כלומר, הוא בעל פוטנציאל אינסופי . הדיון באמנות המופע של תמר רבן בספר זה מוצג כמטרה לעצמה, אך גם כביטוי לטשטוש הגבול בין האמנות והחיים, בין אמן / ית המופע ואמנותו / ה, כל זאת באמצעות קריאה במבחר מעבודותיה בהקשר המציאותי ( הפרגמטי ) והביצועי ( פרפורמטיבי ) של מרכיביהן, תוך כדי התמקדות בשפה, בפעולה וביחסים ביניהן, בדקדוק ובתחביר הפנימי שלהן ובהיבטים הביוגרפיים השזורים בהן . תמר רבן התחילה את פעילותה האמנותית במקלט ציבורי ברמת אביב ( מספר 209 ) שהיא קיבלה מעיריית תל אביב ; חברו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help