sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 תמר רבן לעתים במתכונת אמנותית של מיצגים, כדי לחדד את המסרים שלהן ולמשוך תשומת לב וכיסוי תקשורתי . באקדמיה מופיע המושג לימודי מופע ( performance studies ) כדיסציפלינה ( או אינטר-דיסציפלינה ) של ידע במגוון תחומים : אדריכלות, סמיוטיקה, אנתרופולוגיה, לימודי מגדר ולימודי תרבות, והוא עובר משולי ההיסטוריה של האמנות למרכז השיח האינטלקטואלי הרחב יותר ( 22 : 2001 Goldberg, ) . ריצ'רד שכנר ( 1988 Schechner, ) וברברה קירשנבלט-גימבלט ( - Kirshenblatt Gimblett, 1998 ) , לדוגמה, רואים בלימודי המופע התייחסות למכלול של תופעות בתרבות : טקסים ( דתיים, אזרחיים, חברתיים ) , מוסכמות התנהגות בחברות שונות, כללי נימוס, תפקידים חברתיים וכיוצא בזה . כל התנהגות אנושית היא מופע, ביצוע של תסריטים המאוחסנים במעין רפרטואר תרבותי-אנושי מן המוכן, ואין פעולות מקוריות, אלא רק חזרה על תבניות מוכרות החוזרות בתרבות ( הייזנר, חזקיה, 2001 : 67 ) . התרבות האנושית, על פי תפיסה זו של לימודי המופע, היא אוסף של מופעים, והאמנות בכלל ואמנות המופע בפרט הן רק גזרה אחת צרה מתוכם . אמנות המופע מתרגמת הלכה למעשה את התפיסה של טשטוש הגבולות בין האמנות והחיים, אך מתוך מטרה ליצור הזרה שלהם . היא עושה זאת באמצעות הנכחה מזוקקת ומרוכזת של רגעי חיים, תוך הסבת תשומת לב אליהם והתבוננות בהם בכלים אמנותיים, אסתטיים וחווייתיים . היא מציאות יזומה ונשלטת בידי האמן ( עפרת, 2012 : 8 ) , מציאות שאיננה בדיונית, אך גם איננה אמיתית, זו מציאות מתהווה, המתקיימת על קו הגבול המעומעם והמטושטש שבין החיים והאמנות . כינויה בסינית הוא אמנות ההתנהגות ( או "התנהגות אמנותית" ) . היא מנסה לפרוץ דפוסים קיימים בהתנהגות ובתרבות האנושיות או להאירם באור חדש, אחר . היא מותחת ובודקת את גבולות האמנות ושפתה, את המוסכמות של החברה, התרבות והאמנות, יוצרת מצבי קצה המאתגרים אותה עצמה, את

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help