sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אחריות חברתית של תאגידים : הדור הבא כי הבולטות של התאגידים הגדולים בחיי היום – יום של הצרכנים, כמו גם הישענותם על תדמית נקייה כחלק מרכזי באסטרטגיית השיווק שלהם, הופכת אותם לחשופים יותר . עבור התאגידים הגדולים מצב דברים זה הופך בהדרגה את הלחץ הציבורי גם 7 לסיכון עסקי, הן מבחינת הפגיעה במוניטין שלהם בקרב הצרכנים והן מבחינת יכולתם לגייס עובדים מוכשרים . כך הלחץ האמור מוביל את התאגידים לאמץ אסטרטגיות שונות של ניהול סיכונים כדי להתמודד עם הסיכונים התדמיתיים, וכן עם סיכונים משפטיים 8 ופיננסיים או עם אי – ציות לאסדרה . לסיכום, אפשר לומר כי הגורמים המרכזיים המניעים את התפתחותו של שדה האחריות החברתית של התאגידים הם העלייה המתמדת בכוחם של התאגידים ( ובעיקר התאגידים הרב – לאומיים ) , ההשפעה השלילית לעתים של כוח זה על החברה בכללותה והחשיפה האפקטיבית של היבטים אלה, המוליכים למודעות ציבורית למצב, וללחץ לשינויו מצד החברה האזרחית והציבור בכללותו . לכל אלה יש להוסיף את ההבנה מצד תאגידים כי התעלמות מהלחץ הזה תפעל לרעתם . מהי אחריות חברתית תאגידית כיום ? בשיח האקדמי והעסקי המונח "אחריות חברתית תאגידית" נתפס כמונח בעל "רקמה פתוחה", הכולל פרקטיקות מגוונות ולא אחידות שאינן מוסדרות באופן נרחב . מגוון הפרשנויות מרמז שהניסיון למצוא הגדרה כוללת אחת הוא כנראה חסר תוחלת, לכן הוצע לאחרונה להשתמש במונח כב"מונח מסגרת" הכולל את מכלול האופנים שבהם מוגדרים ומופעלים יחסי הגומלין שבין התאגיד ( company ) לחברה 9 בין שהם נגזרים מצורך בקבלת לגיטימציה חברתית ובין ( society ) . שהם נובעים מדאגות אתיות אמתיות או משיקולים עסקיים בלבד, ההנחה העומדת בבסיס הדיונים העכשוויים היא שלתאגידים עסקיים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help