sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 צופן הדימויים 13 [ . . . ] כי מחשָבותיכם הן שתקשטנה את המלכים שלנו, ותישאנה אותם הנה ושמה, מדלגות על פני תקופות, ומצמצמות מעללי שנים רבות לשְעות שעון [ . . . ] 2 מהשירה הקלאסית למרגלות גבעה ביוון ועד לתאטרון חזותי מורכב ועשיר מול מסכי וידאו שומע הקהל צלילים, מילים, רואה אורות, צבעים, תנועות, ותמיד משלים בדמיונו, ממש כפי שביקש שייקספיר . מהצד האחד מטעינה הבמה אותות ומהצד השני מפענחים - ושני הצדדים זקוקים לקוד . מלאכת הקידוד ופענוחו, השלמת החסר או הפענוח, ההכרה והגילוי ( האנגנוריזיס ) הם תמצית החוויה התאטרונית . הטקסט של שפי מגיע עד סִפה של המאה ה- 20 . המהלך המפורט עד אז מזכיר לנו, היוצרים, שבמרכזה של העשייה המודרנית לא עומדים עוד רק אתוסים ( קודים ) דתיים, חברתיים או פוליטיים אלא קודים אישיים וייחודיים למופע מסוים, שמרכיבה קבוצת יוצרים . המהלכים המתוארים כאן מעידים על כך שכיום מוטלת על אמני הבמה אחריות רבת היקף : לא עוד מסכי רקע יפים המספרים לנו על ארצות רחוקות או מבנים מפוארים המרוממים את השליט, אלא תפקיד התובע נקיטת עמדה על הבמה והבניית נקודת מבט אצל הקהל . המנצח דניאל ברנבוים אמר פעם בריאיון טלוויזיוני : "צריך להבין שהמקל שאני מניף - לא משמיע צלילים" . 2 . שקספיר . הנרי החמישי , 1600 . תודתי לדורי פרנס על תרגום זה ( ר . ת . )

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help