sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ירון סנדרוביץ של הזמן, המבנה והתוכן של ההתנסות בו, מבוסס על תהיות מדומות . באותה המידה זו טעות לסבור שאפשר להשיב תשובה מלאה לשאלות בדבר ההתנסות בזמן רק בכלים של מחקר מדעי אמפירי "אובייקטיבי" . הצורך במחקר פילוסופי כזה עולה ממה שהמדע האמפירי נדון להשאיר בלתי מבואר . הוא נדרש לשם הבנת יסודותיה של הווייתנו היומיומית . הכמיהה למשמעות והתשוקה להבינה, שהיא יסוד הווייתנו היומיומית, היא זו שמוליכה אותנו למטאפיזיקה של הסובייקט ולשאלת זיקתו לזמן ולהתנסות בו . יסודותיה האונטולוגיים הם נחלתו של כל יצור מודע, יהיה זה גבר או אישה, בעל העדפות מיניות כאלה או אחרות, מזרחי או אשכנזי, ערבי-ישראלי או יהודי- ישראלי . זאת גם אם נדרש לעתים לחלצם מאותה אפלה שבה הם שרויים . הקוראים ישפטו אם עלה הדבר בידי לעשות זאת . לא נמנעתי כאן מהשימוש בשפה טכנית כאשר הדבר נדרש . גם לא חסכתי מהקורא את הצורך לשוב ולעיין בכתביהם של ההוגים שביצירותיהם אני דן כאן . עם זאת ניסיתי לבאר את פשרם של המונחים הללו ולהקל על ההתמצאות בכתבים שהסתמכתי עליהם . אין דרך אחרת, פשוטה יותר, לגעת במורכבות הסבוכה של הנושאים שבהם אני דן כאן . על כל פנים, איני מכיר דרך כזו . המחשבה ראשיתה היא באותה פליאה, בשאלה או בתהייה . אלה תובעים מאמץ והתבוננות מרוחקת שמעוררים לעתים גם זרות וניכור . אך אם מניחים לשאלה להנחות את המחשבה, להתפצל כמו שפע מימיו של נהר לערוצים של שאלות משנה, שאף הן מוליכות לאחרות, התחושות הללו מתפוגגות מאליהן ו"מרגישים בבית" . על כך אני יכול להעיד לפחות ביחס לעצמי . ההתחקות אחר ציר המחשבה הדיאלקטי, שמאחד את חלקיו השונים של הספר הזה, הייתה בשבילי מקור לאושר, לשמחה . אולי אלה אינם רק נחלתי . זוהי תקוותי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help