sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 הודל אופיר ידעתי . הריקוד, כך חשתי, היה ערוץ — אולי כזה שחיפשתי זמן רב — שבו אפשר להיפגש סוף – סוף . גם יפו, הקרובה יותר למקום מגוריי הנוכחי בשפלה, הייתה במסלולי נסיעותיי . לוח העבודה של משתתפות המחקר, השונה משלי, הקל עליי לקיים את שגרת עבודתי כמרצה לצד עבודת שדה מתמשכת . ימי שישי בערב, למשל, היו ימים עיקריים של עבודה בסטודיות, מפני שלמחרת לא התקיימו לימודים בבתי הספר וניתן היה לעבוד עד מאוחר . כך גם בימי החג הרבים שבלוח השנה העברי, שבהם התקיימה, כמובן, פעילות שגרתית בסטודיות הערביים . המרחקים הגדולים שנסעתי במכוניתי נהיו לזמני מעבר ; בין תרבויות, בין שפות, בין יישובים וקהילות, שהאידאולוגיה הלאומית – ציונית הישראלית מפרידה ביניהם בדרך כלל בקווים חדים . מחול אומנותי בחברה ערבית בשונה מהוויה תרבותית ישראלית – יהודית של "מדינה רוקדת", שבה מתקיימת פעילות ענפה ביותר של ריקוד בשלל זירות 5 נשים ערביות העוסקות במחול אומנותי אינן עניין חברתיות, טריוויאלי . החברה הערבית בישראל היא חברה מסורתית שיחסה 6 שליטה קפדנית במיניותן ובגופן של נשים לריקוד ולגוף מורכב . 7 צניעות, מתקיימת בחברה זו דרך מערך שלם של ערכים כמו כבוד, הטלת דופי ובושה, ומתבטאת בהגבלת תנועתן של נשים במרחב 5 . אופיר, 2012 : 375 . 6 . 2013 Shay, 2008 ; Martin, . שורשים היסטוריים למעמדו הנמוך של המקצוע בחברה הערבית מופיעים במחקרה של חסן ( 2008 ) , ועדויות רבות לכך מופיעות בדבריהם של פרקטיקנטים של מחול במדינות ערביות בספרם של רואו, בק ומרטין ( 2014 Rowe, Buck & Martin, ) , ועלו גם במחקרי . 7 . "כבוד" במשמעות honor , או شرف בערבית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help