sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 כוריאוגרפיה של שינוי מחול "יאא סמר" של היוצרת סמר קינג חדד . המקבץ הזה, כך אני חשה, הוא יותר מאוסף מקרי של אירועים : נראה כי אני עדה לזמן הבשלה או ראשית פריחה של המחול האומנותי הערבי – פלסטיני לקהל הערבי בישראל . פריחה זו, אני מזכירה לעצמי, היא למעשה לבלוב מחדש ( ובאופן אחר ) של מחול אומנותי – תיאטרלי שהתקיים בערים הגדולות בפלסטין 2 בתקופה שלפני 1948 . מסעי המחקרי בין מורות ויוצרות מחול פלסטיניות בישראל החל ביולי 2013 . כחצי שנה קודם לכן אושרה עבודת הדוקטורט 3 ורציתי להמשיך הלאה, שלי, שעסקה במורות לריקוד בישראל, אל מרחב קרוב ועם זאת רחוק ולא מוכר לי, של נשים ערביות – פלסטיניות העוסקות במחול אומנותי . ידעתי שישנן כאלה, אך לא הכרתי אותן ולא ידעתי עליהן מאום . כתבה שהתפרסמה בגיליון מחול עכשיו , על הרקדנית והיוצרת ראבעה מורקוס ועל מגמת 4 המחול התיכונית הראשונה שהקימה בחברה הערבית בישראל, הציתה בי את זיק הסקרנות הראשון, שהיה עד מהרה למנוע רב – כוח שדחף אותי קדימה . את מספר הטלפון של ראבעה, מהיוצרות והמורות הוותיקות בתחום, שסיפורה מופיע בספר, קיבלתי מחברה שעבדה בפיקוח על המחול במשרד החינוך, ועימו יצאתי לדרך . במשך ארבע שנים, במרווחים של שבועיים עד ארבעה שבועות, או באירועים מיוחדים, הייתי אורזת לי תיק ונוסעת לגליל לימים אחדים, לביקורים בסטודיות השונים . נסיעותיי השיבו אותי אל נופי ילדותי בגליל המערבי ואל שכניי מאז, שבקושי הכרתים ושאת שפתם לא 2 . ראו 2010 Rowe, ; חסן 2008 . עדויות מסיפורי משפחותיהן של היוצרות שעימן שוחחתי מחזקות את התיאור ההיסטורי הזה . 3 . הדוקטורט פורסם בספר משותף עם יעל ( ילי ) נתיב ( 2016 ) , שכותרתו סדקים של חירות : גוף, מגדר ואידיאולוגיה בחינוך לריקוד בישראל . 4 . רוזנצוויג, 2010 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help