sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 טובה גמליאל ומגמותיו של שדה יצירת הידע הישראלי, המקבעים את הפרשה 5 מחוץ לגבולות הדיסציפלינה, ובכך מחזקים את תיוגה כ"חריג" . בעיניי, פרשת ילדי ישראל הנעדרים כמוה כפרשת דרייפוס, נושאת בנרטיב עוולה המפצל את השיח האינטלקטואלי בישראל ומחייבת להתבוננות עצמית ולחשבון נפש . התבוננותי העצמית היא ארוכת שנים . היא תבעה ממני תביעותיה, והתגלמה ביתר שאת בעבודה רגשית-אתית לכל אורכה של תקופת עריכת האסופה עד לרגעים האחרונים של התקנת כתב היד . ההתבוננות היא שמחייבת אותי כעורכת לנקוט מהלך כפול, להזמינכם הקוראים לדיון נטול פניות ככל שניתן בפרשה הטעונה, ובאותה העת ממש אני מבקשת להיות נודעת, להיוודע לכם בדבר המניע הפנימי - המחולל - זה שבגינו בחרתי מלכתחילה להירתם למען דיון מסוג זה ולתרום לו כמיטב יכולתי . כוונתי כי תהא זו התוודעות גרידא, שאין בה דבר פרט להתוודעות עצמה, להרהור . אקדים לומר על מעמדה של האמת כפי שהיא בעיניי ובעיני רבים מקרב בני הדור השני והשלישי, צאצאי הורים שהיגרו לישראל בעלייה הגדולה של ימי קום המדינה . עבורנו הסיפור שהועבר והתקבל בהורשה משפחתית הוא בגדר המקרה האישי, וככזה הוא ידוע לנו במלוא משמעותו החווייתית . בעודו נושא את תווית העוול בה"א הידיעה, מקרה זה דחוס ועדיין מדמם בזיכרון אבני הנגף של העלייה . העוול, שכבר אינו בר-הדחקה, נחשב בעינינו לאמת טראומטית לאמיתה, שמטיבה אינה נזקקת לאישור כלשהו ומסרבת בעלבון להתגייס להגנת אמינותה . מאז ימי ילדותי עד לרגע זה, מראָהּ וקולה העגומים של סבתי סעדה, אֵם אבי ז"ל, הפכו לדבר שבנפשי ; הם קוראים אליי חזור וקרוא לעשות כל שלאל ידי לזכור ולא לשכוח . דודי חיים, בן הזקונים שלה, היה בשנת 1949 כבן שלוש שנים ובריא להפליא, 5 . הטענה מבוססת על ניתוחו של שנהב ( 2009 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help