sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רות גולן את מעמקיה ומורכבותה של הנפש האנושית ואת העושר הטמון בחשיבה רפלקסיבית, תרמה תרומה מכרעת למהפך התרבותי הזה . פרויד, שראה עצמו אתיאיסט, החזיר את האל לתמונה בדלת האחורית כשביסס את תורתו על השילוש האדיפלי . בשילוש הזה הוא נתן לאב הסמלי, כלומר, למה שמייצג שם האב [ שאינו דווקא האב הביולוגי, אלא עמדה סמלית תרבותית של חוק ותרבות ] , או מה שלאקאן כינה אחר כך האחר הגדול, את תפקיד החוק, את 12 האיסור וההגבלה על העונג . אנו עדים בימינו להתפרקות האחר הגדול מכל סמכויותיו ולהתגברות המבוכה והמועקה בעקבות הסרת האיסורים . שכן האיסור הוא הגורם הראשוני לתשוקה, ואם אין איסור או הגבלה ואיש הישר בעיניו יעשה, מאין תבוא התשוקה לחדש ? תוצאתו של תהליך זה היא שקיעה בתוך עולם של צרכנות אינסופית ( לרבות צרכנות רוחנית ) וטיפוח נרקיסיזם פתולוגי . האנושות חותרת כיום להשגת אושר מידי ופועלת בכיוון זה בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות תרופות, סמים למיניהם, ופרקטיקות שונות של סקס וספורט . תוצאה אחרת היא הקצנה נגדית המתבטאת בתנועה גוברת של חזרה אל דתות דוגמטיות והופעת אבות ממשיים ודמיוניים רודפניים, או חזרת האלילים בדמותם הטוטליטרית של חוקי השוק והרייטינג והציווי להתענג . האם אפשר לחשוב על חלופה אחרת ? האם הפסיכואנליזה יכולה להתמודד עם שינויים אלה בדרכים חדשות ? לאקאן, כפי שמסביר זאת ז'אק אלאן מילר ( Miller ) , חזה את העתיד להתרחש, וככל שהדבר נשמע שערורייתי, ראה את עתידה של הפסיכואנליזה בהפיכתה לדת : העובדה שלאקאן הפך את הריפוי האנליטי לחוויה אנליטית, מאפשרת להשוות בין שתי החוויות : הפסיכואנליטית והדתית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help