sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 שמאי זינגר הגדולה ביותר, בכל סדרת ארכיון הוסרל, מוקדשת לנושא זה . היא מעידה על הגות יצירתית, אבל גם על ביקורת עצמית חסרת רחמים . תקוותי היא שהצגת הבעיה בספר זה תספק מסגרת שבה יוכל הקורא לגשש בעצמו את דרכו בנושא זה, בפנומנולוגיה ובפילוסופיה בכלל . הגוף המרכזי של ספר זה הוא פרי קריאה בשלושת הכרכים שציינתי . כמבוא, הוספתי את תקציר חייו של הוסרל ופרק המוקדש ליסודות הפנומנולוגיה . הראשון, לא מטעמים פילוסופיים ( הוסרל התנגד בחריפות ל"היסטוריציזם" ) אלא כדי להצביע על גורלם של היהודים בתחום התרבות הגרמנית, שנכשלו בניסיונם להיטמע בה . איננו רשאים לשכוח שנקודת המבט שלנו על הוסרל היא בעברית, וכאן בארץ . בפרק היסודות אני מנסה לספק טקסט כללי על הפנומנולוגיה של הוסרל, מקצתו פרי התנסות בהוראתה בכיתות של חניכות וחניכים בתיכון שהיו מסוגלים להתמודד עם הנושא . נוכחתי לדעת שהצלחתי בכך כאשר התלמידים הגיבו לתיאורים במילים "אבל זה ברור מאליו ! " ; לצערי - לא תמיד . אני מקווה שהצגת "היסודות" תאפשר נגישות סבירה לפרקי הקריאה והפירוש בטקסטים . בפרקים אלו הצגתי את האפשרויות השונות שבהן בחר הוסרל כדי לגשת אל הנושא והקשיים שבהם נתקל בהשגת המטרה : גישתו ( המונחת מראש ) אל הקליטה החושית, אל מושג האני, אל האחדות אני-בשרי, אל תנאי החיבור אל האחר והניתוק ממנו . בשנות ה- 30 של המאה ה- 20 חלה התפתחות חשובה בהשגת מבנה האני . התפתחות במושג האני, פרי הגות בין-סובייקטיבית בין הוסרל לאויגן פינק ( Eugen Fink ) האסיסטנט הנאמן האחרון של הוסרל, פתחה את הדרך להתגברות על מכשול הסוליפסיזם שהקים הוסרל עצמו במסגרת שיטתו בפנומנולוגיה . שינוי זה מוצג להלן בפרק המסכם . לשון כתיבתי הושפעה במידה מכרעת מעבודת התרגום המשותפת עם ד"ר אלעד לפידות, שנמשכה קרוב לעשור שנים . את הנימוקים לכך ימצא הקורא במבואו לתרגומנו את מבחר הטקסטים בנושא הנדון ( בין-סובייקטיביות ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help