sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 היהודי של הקצה הפוסט – חילוני ואת היהודִי "השארית" כרוזנצווייג כסובייקטים דתיים שעברו מומנט פסיכואנליטי שמשחרר מהצורך ( של המשלב הדמיוני ) בעירבון לסדר הדתי שהם מייצגים וגם מיוצגים דרכו . אכן, כפי שמתבאר במהלך הפרקים, גם עבור הפסיכואנליזה וגם עבור רוזנצווייג מדובר על ערעור הערך המיתי שמוענק בימי המודרנה והנאורות למה שמכונה כאן "שאלת הראשית" של "מאין בא הכול ? " . כפועל יוצא מכך נוצרת השתהות עם שאלת האופניות של היש ( "מדוע הדברים הם כך ולא אחרת ? " ) ; כיצד מתפקד "סדר 3 בלשונו של רוזנצווייג, כאשר לא קיים עבורו מוחלט של סמלים", הדמיוני שמצדיק אותו וערב לו . * * * כמו ספרי הקודם, גם כאן דבריי נתרמו על ידי ערנותם הדתית והרוחנית של שומעיי בשיעוריי שבאלון שבות ובירושלים . תודתי העמוקה נתונה להם על כך . אני גם חב את תודתי לאלו שקראו חלקים שונים מן החיבור והאירו את עיניי בהערותיהם החשובות : יוסי גמליאל, אורי – דוד שוק, מנחם לורברבוים, חיים וידל, אדמיאל קוסמן, אביעזר כהן, אורית יושינסקי – טרופין, אמיר מאיר והלל כהן . תודה מיוחדת נתונה לאמנון רז – קרקוצקין שהשקיע רבות בקריאה ובדיון עמי על הרעיונות שמבוטאים כאן, ולאיתן אברמוביץ' על היענותו לקרוא את החיבור מראש עד סוף מתוך משא ומתן באמונה . תודתי מסורה לעורכי הוצאת "רסלינג", יצחק בנימיני ועידן צבעוני, על העידוד והנכונות להוציא את חיבוריי בהוצאתם . בכלל זה אני מודה לאלו שהתקינו עבורי את הספר מטעם ההוצאה : 3 . פרנץ רוזנצווייג, מבחר אגרות וקטעי יומן , תרגום : מנפרד וינקלר ואחרים, ירושלים : מוסד ביאליק, תשמ"ז, "אל רוזנשטוק" : 85 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help