sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ישי מבורך החטא מחייב את האשמה ואת הניקיון מן הלכלוך שהוטל על החיים שלא זכו לצמיחת קרן ישועה ; אשמה ולכלוך שאינם בני עבודת תיקון, אלא הם אך ורק ממצבים את האדם נושא החטא כמייחל לרגע של לידה מחדש, המרה, אל תוך נשמת המשיח . החורבן - כישלון לעומת זאת אינו ממצב את הסובייקט כנשא של אשמה ולכלוך אלא כמצוי במצב פגום / תקוע / מסוכסך / מדורדר שמטיל עליו אחריות לתיקונו או לכל הפחות לייחל לבניינו החוזר . קרי, המצב הכושל מקיים סביבו דרישה לחזרה — חזרה בתשובה — ולא להמרה או לידה מחדש למציאות שונה בתכלית ; חזרה מתוך אחריות המוכנה לחיות מציאות נכשלת . הפרק הראשון מציב את ההנחות האמורות באמצעות חטאו / כישלונו של דוד כלפי בת שבע, תוך שראשיתו ניצב ופועל בשדה של החטא ואט אט מבנה את האפשרות להתייחס לחטא כאל חורבן ומכשלה — "וְהַמַּכְשֵׁלָה הַזֹּאת תַּחַת יָדֶךָ" ( ישעיהו ג', ו ) . זאת תוך קריאה מתמודדת עם איגרותיו של פאולוס ודברי בשורתו של ישו הנוצרי ב"דרשה על ההר" . הסיבה לנעיצת ראשית הדרך בחטא היא משום שחלק מהותי מתהליך התשובה, כפי שהוא מובנה ומובן על ידי הצדיקים וההוגים שעומדים במוקדו של החיבור, הוא המעבר מחטא למכשלה ; מעבר שבמונחים לאקאניאניים, כפי שמתבאר בהרחבה, הוא המעבר מהדמיוני לסמלי . הפרק השני מטפל במושגי הצדקה ושביתת השבת ומתוך כך מציב את הנחות היסוד 2 ( שניתן לראותה כנַעֲנֵית לאתיקה הלוינסית ) אשר של האתיקה גבולותיה ודרישותיה מנחות ומעצבות את מעשה התיקון – תשובה . גבולות ודרישות אלו מכוננים את המתקן – החוזר בתשובה ככזה שמוכן לשאת תקיעות ואי – הלימה שאינם בני פתרון ; ככזה שמוכן 2 . אתיקה בניגוד לאתי . האתי עוסק בהגדרת "הטוב" ו"הרע", ואילו האתיקה אינה עוסקת בהגדרות אלו אלא בגבולות הגזרה של המעשה והכורח או אי – הכורח לעשותו .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help