sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 האנושיות שבאדם טרם הכניסה לבית המעצר קיבלנו את כל האישורים הנדרשים ממערכת המחקר והאתיקה של שירות בתי הסוהר והנהלת בית המעצר . הבהרנו מראש לסטודנטים בקורס את המשמעות הכרוכה בפעילות לא שגרתית זו . השתתפותם של העצורים בתוכנית הייתה מתוך בחירה ורצון, ללא כפייה, ומבלי שרשויות בית המעצר הורו לעצורים להשתתף בה . בדיעבד הסתבר לנו שלא היה די בכך . היה עלינו לקבל אישור גם מוועדת אתיקה במכללה, שכאמור לא הייתה קיימת באותה עת . ועדת אתיקה צריכה הייתה לבחון אם הפעילות המחקרית המתוכננת אינה חורגת מכללי האתיקה המקובלים . הבעיה האתית המרכזית הייתה העצירים, שלמעשה נשללה מהם חירותם ואין להם חופש בחירה של ממש לגבי ההשתתפות בשיעורים ואגב כך במחקר . כך התחדד אצלי הצורך ליידע את החוקרים באישורים הנדרשים לעריכת מחקר חינוכי בבני – אדם, ועלה הצורך לא רק בהקמתה של ועדה מוסדית לאתיקה של המחקר, אלא גם בהפעלתה בגישה מחנכת, כזו שתסייע לחוקרים ללמוד ולהבין את הסוגיות האתיות הכרוכות במחקר . על ועדה מוסדית זו לכוון את תשומת ליבם של החוקרים לחשיבה אתית מקצועית, שצריכה להנחות את פעולותיהם וחיונית להן . על – פי סיזר ושותפיו ( Sezer, Gino, and Bazerman 2015 ) , ישנם מצבים שבהם נוצר "עיוורון אתי", המוביל גם אנשים מוסריים לחצות גבולות אתיים, לעיתים אף באופן בלתי – מודע . על כן חשוב לסייע לחוקרים להבין את עוצמת השפעותיה של החשיבה האתית על ההתנהלות המחקרית . לא ניתן לנהל מחקר ללא מתן מענה הולם לכל סוגיה אתית שעלולה לצוץ במהלכו . מטרתו של הספר הנוכחי היא להציע דרכים לקידום האתיקה ולהסדרתה באמצעות מדריך בסיסי לעוסקים במחקר החינוכי, כדי לסייע לחוקרים לשמור על כללי האתיקה מתוך הבנה וידע, ולא רק כמילוי חובה . הקפדתי להתייחס לשתי שיטות המחקר החינוכי,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help