sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מירה קרניאלי המניע השני לכתיבת ספר זה נובע מעיסוקי לאורך השנים בהערכת מאמרים והצעות מחקר במסגרות שונות . שני נושאים משמעותיים בלטו במסגרת פעילות זו : היעדר ועדות אתיקה — בשונה מאוניברסיטאות, מתברר כי ברוב המכללות לחינוך אין ועדות אתיקה קבועות . הטענה הרווחת היא שהמחקרים בחינוך אינם פולשניים, בניגוד לניסויים רפואיים, למשל ( 1996 Hargreaves ) , ולכן לכאורה אין בהם סיכון למשתתפים במחקר . כפי שאראה בהמשך, תפיסה זו שגויה . חוסר היכרות עם עקרונות האתיקה ועם חיוניותה במחקר החינוכי — ישנם חוקרים בתחום החינוך שאינם מקפידים לשמור על מכלול הכללים האתיים המקובלים היום בעת ביצוע מחקר . חלק מהחוקרים בתחום החינוך לכאורה אינם מודעים, או טרם הפנימו כנדרש את חשיבות השמירה על הכללים האתיים . נראה כי חוקרים רבים סוברים כי הסוואת שמות הנחקרים וקבלת הסכמה בעל – פה להשתתף במחקר הם מענה מספק לדרישות האתיות . כפי שיוסבר בהמשך, נדרש הרבה מעבר לכך . מרגע שהתחלתי לעסוק במחקר ועד היום צפות ועולות סוגיות אתיות . תהליך הפרידה שלי כחוקרת מאוכלוסיית המחקר בתום המחקר, למשל, גרם לי להעמיק בסוגיות האתיות במחקר החינוכי העוסק בבני – אדם . אוכלוסיית המחקר מורכבת מספקי מידע משמעותיים, שעימם נבנית מערכת יחסים של אמון ושל קשר אישי . למרות המיומנויות שרכשתי והניסיון הרב שצברתי בהליך הפרידה, עדיין אני מתקשה להתמודד עם התחושות שמא אכזבתי את הנחקרים שלי, או שחלילה הם חשים מנוצלים בעקבות ההתרחקות שלי מהם בתום המחקר . כחוקרת מנוסה ערכתי עם עמיתה מחקר בין כותלי בית מעצר, והנחנו כי מילאנו אחר כל הדרישות האתיות וכי אנו פועלות כשורה . במחקר חקרנו את פעילותם של סטודנטים להוראת האומנות שהעבירו שיעורי אומנות לעצורים ( גיל וקרניאלי 2016 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help