sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 שולמית קיציס בן" . הבנהות היא הצד האחר של האבהות, ה"הדדיות של האבהות" ( שם : 234 ) . הבנהות - תפיסותיו של הבן והמשמעות שהוא מעניק ליחסים - היא משתנה חשוב מאוד בכל הנוגע לתהליכי הנחלה . סוציאליזציה אינה נתפסת עוד כהשפעה חד – כיוונית של הורים על ילדיהם, אלא כמנגנון אינטראקטיבי, פרי יחסי הגומלין בין ההורים לילדים ( 2007 Kuczynski & Parkin, ) . סגנון הורות סמכותי, המשתף ומתדיין עם הילדים, מאפשר שותפות גבוהה של הילדים בתהליכי קבלת ההחלטות, וכתוצאה מכך הילדים חשים אוטונומיים יותר . הבנים והבנות מרגישים שההכרעות הערכיות נובעות מהם, והדבר מוביל להזדהות ולאימוץ נרחב יותר של ערכי ההורים . באמצעות השיחות והדיונים עם הילדים גם ההורים עוברים תהליך ומלבנים את תפיסת עולמם . השפעת הילדים מחלחלת מלמטה למעלה, והם תורמים לעיצוב השקפת הוריהם . ההשפעה היא אפוא דו – סטרית, ובסופו של דבר ההורים והילדים נעשים דומים זה לזה בתפיסתם הערכית . ואולם הנחלת הערכים כפי שהיא מצטיירת בספרות המחקרית מורכבת ומרובדת . מן הספרות המחקרית עולה שתהליכי ההנחלה וההמשכה בין הורים לילדיהם הם צומת שבו מתנגשים שני אתוסים מנוגדים : ערכי המסורת והקבלה מחד גיסא, ואוטונומיה ואינדיבידואציה מאידך גיסא . מדובר בשני ערכים סוציולוגיים סותרים : החברה מעריכה אוטונומיה, גיבוש זהות עצמית ואינדיבידואציה . הַמשכה אף היא ערך חברתי, אך היא מבטאת תנועה הפוכה : קבלה, התקשרות והזדהות ( Schachter Ventura, 2008 & ) . בקשר אב - ילד ישנן תאוריות שהדגישו את חשיבותם של תהליכי הספרציה – אינדיבידואציה ואת הצורך של הבן באוטונומיה . "חרדת ההיבלעות", שעליה דיבר לאינג ( 1977 ) , נוגעת לחשש של הפרט להיבלע בזהותו של הזולת ולאבד את ייחודו . חשש זה קיים עשרת מונים כאשר מדובר באב שהוא איש ציבור ידוע ובעל כוח וסמכות ( ; 2005 Knafo, 1991 ; Levitz, Maheshwari, 2009 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help