sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 גידי איפרגן ונשבים ברעיון ההימנעות מרגשות, שהרי לשיטתם רגשות הם אויבי היוגה . אולם המתרגלים נדרשים להיות מודעים לרגשות, ועליהם לכוון את התרגול גם לטיפוח נפש בריאה, נפש נטולת אובססיות, התנהגויות כפייתיות, התמכרויות וחרדה . עליהם לחתור לפיתוח תחושה עצמית טובה וקשרים אישיים ממושכים ומספקים כדי שלא יופר האיזון הרגשי שלהם לנוכח רגשות כמו כעס, אהבה וקנאה . נפש בריאה עשויה לספק בסיס פסיכולוגי יציב דיו למשמעת הפנימית הנדרשת לתרגול מדיטציה . אני סקרן ונמשך אל המרחבים הניבטים מהחלון ולהתבוננות ביוגי השתקן . משיכה שהיא תנועה של מחשבה שמקורה ברישום הנחקק בתודעה, תגובה לרצון עמוק להגשים מאוויי נפש, רצון הנובע מהיעדרם . ובכל זאת, היציאה למסע היוגה מקורה ברישום מנטלי, העומד ביסוד הרצון להתוודע לעצמיות . אומנם מנקודת המבט היוגית המשיכה הזאת היא חיובית, אך גם היא אינה אלא תנועה אחת מתנועותיה האין-סופיות של התודעה ומתכניה - התנועה שבין משיכה לדחייה . היוגי מחזיק בתבונה המזהה את המארג הכפוי והמדומה המפריד בין עולם התופעות לעצמי האמיתי, ועבורו כל התנועות המנטליות והרגשיות אינן אלא סבל . היטיב לבטא זאת פטנג'לי בפסוק הנחרץ כל כך, אפילו 4 מקומם, שלפיו הכול סבל עבור בעל ההבחנה . אני נזכר ברגעים המפעימים של לידת ילדיי . לשיטתו של פטנג'לי אפילו הזיכרונות האלה אינם אלא חלק מתנועות המחשבה והרגש המניעות את האדם לפעולה, והן מונעות מהאדם הכבול להן להכיר את עצמיותו הטבעית והאמיתית . אם כך, בזיכרון היקר יש משום מתח, שכן הוא מכשול אפשרי בדרך להיווכחות בעצמיות האמיתית, הריקה מכל תוכן . בעטיו של המתח המבט של מתרגל היוגה מכוּון אל התשתית התודעתית, וכמעיין נובע היא שבה ומייצרת תנועות של מחשבה ורגש מתוך השדה האין-סופי של הרישומים המנטליים המשעבדים . מבט מעמיק מעין זה מאפשר ידיעה הולכת וגוברת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help