sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אתגר המצוינות והרוח הישראלית כלומר כדי לתחזק את יחסי ה"אהבה-שנאה" שלנו עם המדינה, עם החברה ועם החינוך ו"כדי לשרוד כאן" - אנחנו חייבים להקצין דעות והתבטאויות . מה שקשור במערכת ובשיטה הוא תמיד גרוע, חובבני, רקוב ומושחת . אנחנו אוהבים את המורה וסולדים מהמערכת ; המורה תציג את עצמה באסיפות ההורים כ"קו ההגנה" האחרון שלנו . הבעיה היא שכך אין ביכולתנו להעריך אם מצב החינוך בישראל הוא אכן כה רעוע, ואם בית הספר של ילדינו באמת כה משובח . כך איננו יכולים להבחין באמת בין מה שעובד ובין מה שמצריך תיקון . במירוץ החיים שלנו איננו יכולים להאט, לבחון את המצב ולשים לב לפרטים ; החשש הוא שכשיחול שינוי או שיפור - נתקשה להבחין בו . למתבונן מן החוץ, התנהגותנו עלולה להיראות צבועה ודו- פרצופית . איך ייתכן שבכל המדדים והסקרים אנחנו יודעים להצביע בדיוק על מה רע פה, קשה ואפילו בלתי-נסבל : החינוך, הדיור, הבריאות, יוקר המחייה, היעדר השוויון במה שמקבלים מהמדינה וגם במה שנותנים לה, אבל באותו סקר ממש אנחנו תמיד מציינים שאנחנו מאושרים ושאיננו יכולים לדמיין את עצמנו במקום אחר ? 1 טוען שמדובר ב"אאוטסיידריות גדי טאוב, בספרו המרד השפוף , קולקטיבית" של דור צעיר שמסרב להתבגר, שזו נקיטת עמדה חיצונית לעולם, לא מעורבת, שהופכת את המרד לאידאולוגיה . קל להיסחף אחר טענה זו, אבל קשה להסביר את מילותיו של איציק שמולי, ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011 : "אנחנו מוכנים למות בשביל המדינה הזאת, רק תנו לנו לחיות בה" . במילים אחרות, נס המרד הונף, אבל על הדגל נכתב : "אני בעד" . בתחילת המסע של קרן טראמפ בנבכי מערכת החינוך התקשינו להכיל את הקוטביות הזו : מצד אחד, אכפתיות ודאגה גדולה למצב, לחינוך, לעתיד של כולנו ; ומצד אחר, ציניות מנותקת ומקאברית . בתחילת הדרך פגשנו ידיים מורמות, גרפים שוקעים ותחושת תסכול . בכיר מאוד במערכת החינוך אמר באחת הפגישות שקיימנו :

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help