sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אבנר ברנע ואף יאוזכרו נושאים מהתחום הלאומי המסייעים למודיעין העסקי לשפר את ביצועיו . הבעיה היא שבפועל, הלימוד ההדדי מהתחום העסקי ללאומי נתקל בקשיים שיתוארו בהמשך, ולכן לא מגיע לידי מיצוי . בגוף הספר יוצגו ארבעה מקרי בוחן של כישלונות מודיעיניים, שכל אחד מהם מייצג סוג אחר של הפתעה ( מרוכזת ומפוזרת ( וסוג אחר של סביבה שבה התרחשה ההפתעה ( לאומית ועסקית ( . כישלונות אלה הם בסיס שממנו אפשר ללמוד על תופעת ההפתעה בסביבה האסטרטגית האחרת . ארבעת מקרי הבוחן מייצגים, לדעתי, את הבעיות הנפוצות שעימן מתמודד המודיעין בתחום הלאומי והעסקי ומסייעים לגיבוש תובנות שעשויות לסייע בהתמודדות טובה יותר עם הפתעות אסטרטגיות וכן במניעת כישלונות מודיעיניים בעתיד . מקרי בוחן אלו אינם יוצאי דופן והם נבחרו מתוך מספר גדול של הפתעות אסטרטגיות שהיו כישלונות מודיעיניים . מקרה הבוחן הראשון הוא האינתיפאדה הראשונה שפרצה בדצמבר 1987 והייתה הפתעה אסטרטגית מסוג "הפתעה מפוזרת" בתחום המודיעין הלאומי . מקרה הבוחן השני בתחום המודיעין הלאומי הוא מתקפת הטרור על ארצות הברית ב- 11 בספטמבר ,2001 המוכרת כ- 11 / ,9 שהייתה הפתעה אסטרטגית מסוג "הפתעה מרוכזת" . שני מקרי הבוחן הבאים הם מהתחום העסקי : המשבר הפיננסי בארצות הברית, בשנת ,2008 היה הפתעה אסטרטגית מסוג "הפתעה מפוזרת", והמשבר העמוק שאליו נכנסה חברת IBM ב- 1993 אשר הביא לקריסתה היה הפתעה אסטרטגית מסוג "הפתעה מרוכזת" . תופעת ההפתעה והכישלון המודיעיני המחקר בנושא הפתעה אסטרטגית וכישלונות מודיעיניים עוסק בעיקר בהפתעות צבאיות, בדרך כלל בכשלים של ארגוני מודיעין

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help