sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

זהר מיכאלי 14 פתרונות בהתאם לנסיבות שרק הם מכירים מקרוב . על כן היא רק מראה את ההשלכות של מעשינו כדי לעורר אותנו לחשוב על הכיוון שכדאי לשאוף אליו . לדידה, אזרחים לא נועדו רק לשמש קהל לנאומי פוליטיקאים, ובוודאי שלא לציית לפקודות או פרוגרמות מוכנות מראש . לפעולה הפוליטית אין קיצורי דרך תיאורטיים בדמות שיפוט של מישהו מהעבר הרחוק ( דעה קדומה ) או אידיאולוגיה שמציגה פרשנות יחידה של המציאות . 6 אזרח במדינה חופשית אמור לשפוט מצבים שונים בעצמו . 6 . זאת במידה רבה הצוואה הפוליטית של ארנדט ‑ אחריות אישית ופיתוח חשיבה רפלקטיבית ביקורתית . בכל חיבוריה היא עסקה בעולם, ובמה אנשים עושים בעולם . שאלת התועלת של החשיבה לעולם ולפוליטיקה נותרה פתוחה עד ספרה האחרון והלא גמור The Life of the Mind , שהוקדש כולו לחיפוש אופן חשיבה על מה שאנו עושים . בשנות ה ‑ 30 היא נדהמה לגלות שהחשיבה הפילוסופית שעליה היא התחנכה ושאותה היא אהבה עיוורה אינטלקטואלים מלראות את המתחולל לפניהם : עליית הטוטליטריות הנאצית . זאת בשל מה שהיא מכנה "נתק במסורת" המודרנית, כלומר, אובדן האמינות של רעיונות וסטנדרטים שהורגלנו להסתמך עליהם, ששימשו מעין "מעקה" לאחוז בו בתהליך השיפוט ובקבלת ההחלטה כיצד לפעול בעולם . כך, למשל, המדד שלנו להבחנה בין טוב ורע שובש על ידי הרוע הרדיקלי של הנאצים ורעיון הסמכות התרסק מאז מותו של אלוהים אצל ניטשה . לאחר שריפת הרייכסטג ארנדט החלה אפוא להתרחק מפילוסופיה ומאינטלקטואלים . החשיבה הקוגניטיבית שמחפשת אמת בעולם האידאות וכך גם חשיבה מדעית שמטילה ספק בתופעות בעולם הפיזי, בחפשה אחר כללים נסתרים שעומדים ביסודן, אינן מועילות לדידה לפתרון הבעיות הפוליטיות במציאות . לפיכך, בהתבסס על ההבחנה של קאנט בין היגיון שמחפש אמת ( vernunft ) לבין חיפוש משמעות ( verstand ) , היא הסיקה שחשיבה חייבת להתחיל בניסיון שלנו בעולם, ולחפש את משמעותו . ועל מה נסתמך מעתה ? מכיוון שהניסיון זורם, החשיבה היא אינסופית . עלינו "לעלות ולרדת במדרגות ללא מעקה" ולחשוב שוב ושוב, כלומר, להסתמך על אחריותנו בלבד . בשנות ה ‑ 60 , במהלך משפט אייכמן, ארנדט ראתה אדם שרק עשה, בלי לחשוב, חוויה שעוררה בה תהיה אם חשיבה יכולה למנוע רוע בעולם . הנחת היסוד שלה היא שאין "מחשבות מסוכנות",

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help