sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

זהר מיכאלי 10 מעולם העסקים ) , שבאמצעותה נוצרו תדמיות חיוביות להישגי השלטון . 1 בספר לנוכח תיאור זה נשאלת השאלה : "מה לעשות ? " . הנוכחי ישנו ניסיון לחשוב על המציאות בעזרת התיאוריה הפוליטית של חנה ארנדט ( 1906 ‑ 1975 ) , שבמרכזה ישנה חתירה להניע פעולה . תיאוריה זו מתכתבת עם מסורת אינטלקטואלית שלא מסתפקת בכתיבה לשם עצמה, אלא 2 טענתה של ארנדט, שעוברת פונה למציאות כדי לשנותה . בכל כתביה, היא שבעולם המודרני אבדה הבנת המשמעות של הפוליטיקה . אובדן זה אינו קשור לימין או שמאל או לשיטה כלכלית מסוימת, אלא לעובדה שאנחנו חיים בתרבות פוליטית מזויפת . המרחב הציבורי רווי בדעות קדומות שירשנו ממסורת מחשבה פוליטית מטפיזית הגמונית ארוכה, החל מאפלטון ועד מרקס, שיחד עם היבטיה החיוביים היא הביאה לכך שהשיח הפוליטי הצטמצם כיום לשאלה אחת : מי שולט על מי ? כאילו שזה העיקר בכל ענייני האנוש . ארנדט ניסתה לחשוב מחדש על פוליטיקה לאחר המטפיזיקה וביטאה זאת באופן פילוסופי במקומות רבים ובעיקר בספר המצב האנושי ( The Human Condition , 1958 ) , על ידי שימוש בשפה האקזיסטנציאלית של מרטין היידגר וקרל יאספרס . באמצעותה היא עקרה את הפעולה ואת השיפוט הפוליטיים מהמהלכים שנקבעו על ידי סד הרציונליזם המטפיזי ( שליטה ונשלטות ) והציגה אותם 1 . כפי ששאל הסטודנט לנין בחיבורו המפורסם מ‑ 1902 ( ולדימיר איליץ' לנין, כתבים נבחרים , כרך ראשון, תל אביב, הקיבוץ המאוחד, ,1950 עמ' 21 ) . אמנם ארנדט ראתה בלנין סימפטום נוסף של המסורת הפוליטית האפלטונית הפגומה, אבל הוא פרשן חשוב של מרקס ‑ ואת מרקס היא העריכה אף על פי שאת מחשבתו בכללותה היא ראתה כהרסנית . 2 . יש הסבורים שקריאה בכתביה של ארנדט אמורה לגרום לנו לפעול, אולי לחולל מהפכה . כלומר, לא לכתוב עוד מאמר אקדמי על חנה ארנדט .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help