sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אריק לוראן מבחינה זו, הספר שלפנינו הוא ספר על ההסמכה, כלומר על המסלול בחיים של איווי נחוש, כה נחוש עד שהוא מעלה את השאלה כיצד לחיות את הדחף . אריק לוראן שואל במה הוא בעצמו מסמיך את עצמו לטפל באוטיזם . זאת שאלה שעל כל אחד לשאול את עצמו ולתת לה תשובה, כפי שעושה לוראן עצמו . אם עם פרויד אנו עדיין מאייתים את המֵעֵבר לעקרון העונג, לוראן מוביל אותנו עם לאקאן לממד של טרום המראה, בטרם הייצוג . יש להגיע לסוף, להמשיך את האנליזה כמה שיותר רחוק, כדי שמשם, במין טופולוגיה מוזרה, אפשר יהיה לחוש את הטרום . חזיתות הקרב מרובות, שכן על הקרבות להתנהל אל מול הבירוקרטיה הבריאותית, אל מול התשוקה לאבחנה ולסיווג ואל מול שאיפתה של גישת "הכול התנהגותי" לחסל את הפסיכואנליזה . מעורבים בהן הסובייקטים האוטיסטים עצמם, ההורים המבקשים למצות זכויות, הפסיכואנליזה שמתעקשת על כך ש"סובייקט איננו חדל מלהיות סובייקט, גם אם גופו 'נכה'" ( "אוטיזם ופסיכואנליזה" ) . אכן, נכותו של הסובייקט אינה מאפשרת בשום פנים ואופן לדבר על לקות סובייקטיבית . מפני שהאוטיזם מייצג את אחת העמדות האפשריות של הסובייקט, יש בו משום סירוב מוחלט לרעיון של ליקוי . הרדיקליות של לוראן בנקודה זאת התחוורה לי מתוך גילוי של "טעות" בתרגום . במשפט החותם את הספר לוראן כותב : "קרב האוטיזם יימשך בצורות אחרות . האוריינטציה הלאקאניאנית תוסיף לקחת בו חלק, כיוון שמדובר באחד המקומות המכריעים של הידע בתקופתנו" . תרגום הוא קריאה, משקע של קריאות . מן האופן שבו תורגם המשפט בגרסה מוקדמת אך מאוד מתקדמת של הטקסט השתמע בבירור כי האוריינטציה הלאקאניאנית היא – היא "אחד המקומות המכריעים של הידע בתקופתנו" . קראתי שוב, ולא היא . אין זאת אלא שאותו מקום מכריע שמור לשדה האוטיזם עצמו, על הקרב שהוא מזמן . לא בלי הפסיכואנליזה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help