sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 הקרב על האוטיזם בכל הנוגע בטיפול בילדים האוטיסטים, בעודם מכריזים על הפסיכואנליזה כבלתי כשירה לדָבר, בהיותה מיושנת ו"מפגרת" אחר מודלים טיפוליים המכונים "מבוססי ראיות" . * * * כותרתו של אחד הקורסים של ז'אק – אלן מילר נושא את השם "מהסימפטום לפנטזמה", ואנו נוטים לשכוח שיש לכותרת זו המשך — "ובחזרה" . בחזרה מהפנטזמה לסימפטום — לסימפטום זה שכולל את הפנטזמה — נתקלים ב"סינטום", מילה שהיא כמעט המצאה של לאקאן . כמעט, כיוון שלאקאן למעשה מאמץ כאן כתיב ארכאי של המילה "סימפטום" . הסינטום הוא שם אחר למסמן – לגמרי – לבד, סימפטום מנותק מהמובן, אחד – לבד לא מהובר למסמן שני שייתן מובן, מסמן הידע . מדובר בסימפטום בממד ההתענגותי שלו, לאחר מיצוי כל המובנים . האם אין אפוא שום ידע ? ובכן, ישנו ידע אחר, לא מכוּנָן, ידע שאינו נצבר . הפרקטיקה האנליטית מלמדת אותנו משהו על ידע זה ללא תקדים, ידע חדש בתרבות, וגם בכל מקרה ומקרה, ידע של ה – work in progress של גִלגוּלָלָשון . זהו הממשי שבפרקטיקה האנליטית, השוכן במקום אחר מהמקום של הידע המדעי — ממשי ש"הקשת האוטיסטית", כפי שרומז לוראן, עשויה להימנות עם שמותיו . ממד סינטומטי זה של הסימפטום עובר כחוט השני בספרו של לוראן . אנליטיקאי המבקש להיפתח לאוטיזם חייב להתאבל על כל הזדהות היסטרית, עליו לקחת את המסמן – לגמרי – לבד כמצפן . האם קיים דבר כזה, יישום של השיח האנליטי, שיח אנליטי המיושם באוטיזם ? הפרדוקס שמאפשר לי לכתוב את סימן השאלה הוא שדווקא בהחלתו של השיח האנליטי על אוטיזם, האנליטיקאי כבר היה צריך להגיע באנליזה שלו ליחס מסוים אל הלא – מודע שלו עצמו, יחס שבו הוא מתנתק מהלא – מודע המפרֵש .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help