sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אף על פי כן לא הצלחתי למצוא דרך לארגן את החומר שתצטבר לכדי ספר . אירוע לא צפוי ומכאיב הביא עימו את התשובה . בחלוף יותר משנה של מחקר חלה פתאום אבי בסרטן ומת . במותו האכזרי ראיתי סימן, וכעבור כמה חודשים, כשהוזמנתי להרצות בכנס על נשימה, ידעתי שעלי לכתוב על המחסור באוויר שהיה סיבת המוות הישירה של אבי . מחסור באוויר אינו עניין שולי : הכפיל מתואר לעתים קרובות כמי שחונק את המקור, מונע ממנו לחיות . הרגשתי שאם אתייחס תחילה להיבט הזה של הכפיל, אפסע בשביל הנכון שעשוי להוליך לא רק להבנת הכפיל, אלא גם להתיידדות עימו . הדברים החלו להתבהר, אבל המשכתי לחפש את היחס המדויק בין הצד האישי של העבודה לצידה התיאורטי . הכפיל מערער כל ניסיון לשליטה מלאה ולשמירה על גבולות ברורים בין הפנים לחוץ, בין האני ללא-אני . ככזה, אי-אפשר ללוכדו בכתיבה אקדמית שגורה, שתנסה להכניס אותו בסד של מושגים מוגדרים היטב . לפיכך החלטתי להכפיל את הספר עצמו : כל פרק ייפתח בסיפור אישי ובניתוח מקורי של יצירת ספרות, ולאחריהם יובא עיון תיאורטי . כך ניסיתי לטפל בכפיל בדרך ההולמת אותו, כיוון שהוא אינו כוח אירציונלי לחלוטין, אך גם אינו דמות שניתן להבינה מתוך רציונליזציה אקדמית מלאה . הכפיל נע בין הקטבים האלה, קורא תיגר על בלעדיותם — אבל גם קושר אותם זה לזה, אם נעזרים בו כראוי . ספר זה הוא אפוא חיפוש אישי ואינטלקטואלי אחר מה שאני מכנה זהות מרוּבה, כלומר, זהות המקבלת את הכפיל כחלק בלתי נפרד ממנה . אם כך, מדוע זהות מרובה ולא כפולה ? התשובה היא

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help