sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 פסיכואנליזה ונוירו-פיזיולוגיה ולפרש ממצאיו לאורן של תובנות תיאורטיות מתחום הפסיכולוגיה . הגישה והרעיונות המבוטאים בטקסט אינם משקפים בהכרח זרם מרכזי בחקר המוח, אך לא יהא מופרך לחשוב שהם מייצגים רבים ( גם אם שקטים, מבחינת יחסי הציבור ) מקרב הנוירופיזיולוגים . סוגיית הרדוקציוניזם, מושג טעון שהגדרתו רופפת למדי, היא נושא מרכזי בכל דיון על קשרי הגומלין בין הפסיכולוגיה למדעים . הטקסט נוקט עמדה ביקורתית כלפי מיפוי נאיבי של מושגים פסיכולוגיים לפעילות מוחית זו או אחרת . אבל תהיה זו טעות לקרוא את החיבור כביקורת כלפי כל ניסיון רדוקטיבי שהוא למפות מושגים שונים מרמות ארגון שונות ; התובנות האינטלקטואליות היפות ביותר שיש למדע להציע הן תולדה של מיפויים מהסוג הזה . יש מה ללמוד מדיאלוג פתוח בין תחומי הידע השונים — תהיינה אשר תהיינה רמות הארגון הרלוונטיות — כל עוד נקפיד לכבד את ייחודיותו של כל תחום . הדרך לעשות זאת נכון כרוכה בהַפְשָׁטוֹת מהסוג המוצע בחיבור שלפניכם . תודות לעמיתיי ולתלמידיי בטכניון, וכן לעורכים ולמבקרים של הוצאת אוניברסיטת קיימברידג׳, על הערותיהם הכנות והחשובות לגרסאות קודמות, עוד פחות מוצלחות, של כתב היד . תודה לניצן לפידות קימלוב על תרגום הספר לעברית ולגילי תל אורן על העריכה הלשונית המוקפדת . תודה מיוחדת שלוחה לדניאל דגן, לארז בראון, לאסף גל, לרון מאיר ולנועם זיו על העידוד ועל הדיונים יקרי הערך לכל אורך תהליך הכתיבה . במעגל הקרוב, אני אסיר תודה לעדי על האהבה, ההשראה וההדרכה — הרגשית והאינטלקטואלית — בזמן הכתיבה ובכלל ; לבני נמרוד על תמיכתו, על עצותיו היקרות מפז, ועל הביקורות העדינות במשא ומתן הממושך שלי עם הנושא הזה ; לבני אומר שעמד לצדי בסבלנות, תמך והעניק מרחב וזמן . ולזכרו של דוד מלמד, שמעולם לא זכיתי לפגוש, על האוצרות שהפקיד בידיי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help