sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

דני פילק 14 הפופוליסטיות מחברות בין תביעות קונטרה – הגמוניות מגוונות, על ידי שימוש בו – זמני במשמעויותיו השונות של המסמן עם . התנועות הפופוליסטיות מתחלקות לשתי תת – משפחות : הפופוליזם המכיל והפופוליזם המדיר ; ) 5 ( ההתנגדות להגמוניה של תנועת העבודה לבשה צורה של תנועה פופוליסטית מכילה ; ) 6 ( בשל הסתירות הפנימיות הקשורות בכך שההכלה הפופוליסטית היא חלקית ואינה משנה באופן יסודי את מבני הכוח הקיימים, מתקשה הפופוליזם המכיל לייצב מודל הגמוני אלטרנטיבי . בפועל שימש הפופוליזם המכיל דרך מעבר מההגמוניה של תנועת העבודה להגמוניה הפוסט – פורדיסטית / ניאו – ליברלית ; ) 7 ( המודל הפוסט – פורדיסטי / ניאו – ליברלי, שהפך הגמוני גם בישראל, שונה במבנהו מן ההגמוניה של תנועת העבודה בכך שאין בו הלימה בין הרובד הכלכלי – חברתי ) הקשור למישור הייצור והחלוקה של משאבים ( לבין הרובד התרבותי והאידיאולוגי ) הקשור למישור ההכרה ( . היעדר הלימה זה מהווה אחד ממקורות כוחו של הפרויקט ההגמוני הפוסט – פורדיסטי / ניאו – ליברלי . אחת הסיבות להצלחתו 3 של המודל ההגמוני הנוכחי היא דווקא יכולת ההיבור ) articulation ( שלו עם מגוון פרויקטים שנאבקים על ההגמוניה במישור ההכרתי ; ) 8 ( אופיו המדיר של המבנה ההגמוני הפוסט – פורדיסטי / ניאו – ליברלי מביא לכך שתנועות פופוליסטיות מדירות יהיו תופעה פוליטית בולטת . אחת הצורות שלובש הפופוליזם המדיר היא מה שאני מכנה פוסט – פופוליזם . תנועות פוסט – פופוליסטיות מופיעות בחברות בעלות ניסיון קודם של תנועה פופוליסטית מכילה מצליחה, שיצר הביטוס פופוליסטי . התנועה הפוסט – פופוליסטית נשענת על הביטוס פופוליסטי זה כדי לגייס את תמיכתן של קבוצות חברתיות כפופות בפרויקט הגמוני שהוא מדיר במהותו ; ) 9 ( הכישלון להציב אלטרנטיבה קונטרה – הגמונית למודל הפוסט – פורדיסטי / ניאו – ליברלי נובע מסיבות רבות ; ברמה הפוליטית מקבלת חשיבות העובדה שאין בישראל שכבה של מה שאנטוניו גרמשי מכנה "אינטלקטואלים אורגניים" של פרויקט אלטרנטיבי . כדי לאשש טיעונים אלה יש צורך בהגדרה ובהבהרה של מושגי היסוד, הגמוניה ופופוליזם, וכן בהצגת התשתית האמפירית שעליה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help