sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

דני פילק 8 עוצמתן של ההשפעות המערכתיות על כל מדינה ומדינה, הופיעו מחקרים הנוקטים גישה אחרת, גישה המעמידה בַּמרכז את ההשפעות הגלובליות האלה, ומנסים לבחון את המתרחש בישראל לאור תהליכים גלובליים ) רם, 2005 2000 Shafir and Peled, 2000 ; Shafir and Peled, 2000 ; Shafir and Peled, ( . ספר זה משתייך, במידה מסוימת, לגישה השנייה . אמנם הספר כולו דן בתופעות ספציפיות לחברה הישראלית, אך הוא רואה בהן חלק מתהליכים רחבים יותר, וזאת בשני מובנים . במובן הראשון, הספר מתייחס לתהליכים מרכזיים בחברה כמקרים פרטיים של תהליכים גלובליים, כתופעות הדומות לאלה המתרחשות במדינות רבות . בהתאם לכך מסביר הספר את תנועת הליכוד כתנועה פופוליסטית, הדומה בתנאי צמיחתה, במבניה, במבנה השיחי שלה ובמנהיגותה לתנועות פופוליסטיות רבות ברחבי העולם . מובן שיש לתנועת הליכוד מאפיינים ייחודיים הקשורים במאפייניה הספציפיים של החברה הישראלית, אך עובדה זו נכונה לכל תנועה פופוליסטית בכל מדינה בעולם . מבחינה זו כל תנועה היא מקרה פרטי של תופעה בעלת מאפיינים כלליים . חקר התופעה הפופוליסטית ברחבי העולם מלמד שניתן לראות צמיחה של תנועות בעלות מאפיינים דומים לאלה של תנועת הליכוד בחברות שבהן מתנהל סכסוך סביב הכלתן של קבוצות מודרות . מבחינה זו, תנועת הליכוד היא מקרה ספציפי לחברה הישראלית של תופעה פופוליסטית רחבה יותר, ולא תוצאה של ה"ייחודיות" הישראלית . תופעות מקומיות מוסברות בספר כחלק מתהליכים כלליים גם במובן שני . התבוננותו בתהליכי השינוי שעברה החברה הישראלית בשני העשורים האחרונים מדגישה את האופן שבו שינויים אלה מהווים חלק מתהליך גלובלי של מעבר למודל הגמוני ניאו – ליברלי / 1 הסתכלות זו אינה מבטלת את משקלם של הגורמים פוסט – פורדיסטי . המקומיים : התפתחות הסכסוך הישראלי – פלסטיני, העלייה ההמונית 2 מברית המועצות לשעבר, המאפיינים התרבותיים הפרטיקולריים . אולם מנקודת ראותו של ספר זה, גורמים אלה מתווכים את ההשפעות הגלובליות, ומקנים מאפיינים מקומיים לתופעות כלל – עולמיות . נקודת הראות של הספר היא סמי – פריפריאלית, הן בנוגע למרחב התיאורטי הנבחר והן בנוגע לשימת הדגש על הפופוליזם כתופעה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help