sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דורית אלט, נירית רייכל קונפליקט : מצד אחד החברה הטילה עליהן את האחריות לעיצוב הדור הצעיר, אך מצד אחר לא הציבה לפניהן מודל תרבותי וחברתי שינחה אותן במילוי משימה זו . בעשורים האחרונים שמו להם ארגונים מרכזיים באירופה למטרה לספק לקובעי מדיניות, לחוקרים ולאנשי חינוך הכוונה והנחיות לעיצוב מדיניות ושיטות חינוך שייתנו מענה לאתגרים אלו, שעמם נאלצת החברה במאה ה – 21 להתמודד, במגוון רחב של סוגיות כגון גלובליזציה, חברת הידע, לכידות חברתית, הכללה והדרה, שוויון בין המינים והשתתפות דמוקרטית ( , . Delors et al Tawil and Cougoureux, 2013 ; 1996 ) . סוגיות אלו נבחנות על רקע כמה מתחים שנוצרו בין כמה היבטים בעקבות שינויים טכנולוגיים, חברתיים וכלכליים, ובהם : * הגלובלי והלוקלי : טיפוח קהילה גלובלית שפרטיה הם אזרחי העולם, בלי שיאבדו את זיקתם לאומתם ולקהילתם המקומית . * האוניברסלי והאינדיווידואלי : טיפוח ייחודיותו של הפרט כבן אנוש והכרה בחירותו לעצב את עתידו ולממש את הפוטנציאל העצמי שלו בזיקה לתרבותו אל מול גלי הגלובליזציה, המאיימים לטשטש ייחודיות זו . * מסורת ומודרניות : הסתגלות לשינויים בלי להפנות גב למסורות העבר . * שיקולים ארוכי טווח וקצרי טווח : שיקולים הנובעים מהיענות לדעת קהל המבקשת פתרונות בזק מול שיקולים הדורשים סבלנות, תכנון ואסטרטגיות משא ומתן החותרות לרפורמה . * תחרות ושוויון הזדמנויות : הגברת תחרותיות בד בבד עם מתן אמצעים לכל אדם לנצל הזדמנויות באופן שווה, בהתחשב בשלושה מרכיבים שעשויים לרכך את המתח : תחרותיות, שיתוף פעולה וסולידריות . * הרחבת הידע האנושי והיכולת להטמיע אותו : שימוש מושכל בידע המתרחב כדי לשפר את רווחתו הנפשית של האדם, את

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help