sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 דורית אלט, נירית רייכל עבודה מומלצות קיימות, אלא גם בכישורים וברצון לחפש שיטות חדשות בעת הצורך . המקרים המתוארים בפרק זה עוסקים בלמידה מבוססת בעיה - ( problem - based learning ) ובלמידה בסביבה חוץ – כיתתית ( outdoor learning ) . שיטות אלו מזמנות ללומד הזדמנויות רבות יותר להתנסות בלמידה ובמצבים טבעיים שהשתתפות בהם מאפשרת העמקה בחומר ובבעיות שהוא מעלה . הלומד מפעיל ומיישם את הידע הנרכש בדרך זו במצבים משתנים שהוא נקלע אליהם . למידה זו יוצרת סביבת לימוד המאפשרת אינטראקציה בין הלומדים לבין עצמם ובינם לבין הסביבה . הפרק החמישי - "ללמוד להיות" - דן בחינוך הערכי, המעצים את המתחנך ומניע אותו לתרום מיכולותיו לחברה . בפרק מוצגת גישת החינוך לערכים ולרכישת ידע ( Value and Knowledge Education, VaKE ) . כלי הוראה קונסטרוקטיביסטי זה משלב חינוך למוסר ולערכים עם רכישת ידע בתחום דעת כלשהו או ידע בין – תחומי . התהליך החינוכי בגישה זו כולל דיון בדילמה מוסרית הרלוונטית לעוסקים בה כגון דילמה בתחום הפרופסיה . העיון בדילמה מצריך עבודה קבוצתית והעלאת טיעונים בעד ונגד חלופות לפתרון הבעיה, בד בבד עם התייחסות להיבטים ערכיים ואיתור מידע הנחוץ לביסוס הטיעונים . הפרק השישי - "ללמוד לחיות יחד" - דן בפעולות חינוכיות שנועדו לקדם שיתוף פעולה עם האחר והכלת השונה . הפרק כולל שתי דוגמאות המציגות התנסות סטודנטים בשדה וניתוח רפלקציות על תהליכים שנועדו להרחיב את הידע ולשפר את איכות הלמידה וההוראה ולהתאימן למגוון הסטודנטים . הדוגמה הראשונה מתארת נתיב של הוראה – למידה בהכשרה להוראה של סטודנטים המתמחים בחינוך מְשַלב, באמצעות למידה מבוססת פרויקט ( project - based learning ) , בנושא שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר רגילים . דוגמה זו מבטאת דרך ייחודית של הכלה חינוכית אגב תיאור התהליך שחוו הסטודנטים שחקרו פעילות זו . הדוגמה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help