sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 פדגוגיה אחרת הייתה קידום למידה לאורך החיים, עדכון תוכניות לימוד ושיטות הוראה ברמה מוסדית ועידוד שיתופי פעולה בתחום ההשכלה הגבוהה בין מוסדות באיחוד האירופי למוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל . מטרה זו מושגת על ידי העברת הידע והניסיון שנצבר 3 במוסדות ההשכלה הגבוהה האירופיים למוסדות בארץ . בספר שבעה פרקים . הפרק הראשון מגדיר מהי הלמידה לאורך החיים, מפרט את הרציונל שעומד בבסיס הגישה ואת ארבעת היסודות המגדירים למידה זו : ( 1 ) "ללמוד לדעת" ; ( 2 ) "ללמוד לעשות" ; ( 3 ) "ללמוד להיות" ; ( 4 ) "ללמוד לחיות ביחד" . בפרק השני מוצגות התיאוריות המרכזיות, קונסטרוקטיביסטיות ופוסט – קונסטרוקטיביסטיות, העומדות ביסוד הלמידה לאורך החיים . בהמשך מוקדש פרק לכל יסוד ( פרקים שלוש עד שש ) . בכל פרק מובא בסיסו התיאורטי של היסוד ואחריו תיאור מקרה שבו היסוד מודגם במסגרות להשכלה גבוהה . הפרק השלישי - "ללמוד לדעת" - יודגם באמצעות משחוק ( gamification ) , הדן בשימוש במרכיבים משחקיים ובמאפייני משחקי וידאו כדי להגדיל מעורבות ומוטיבציה של אנשים לפעול בהקשרים שאינם משחק, למשל להשתתף במשימות לימוד שיתופיות . המקרה המתואר בפרק זה דן בפלטפורמה אינטרנטית הפתוחה לכול, המאפשרת המרה מהירה ופשוטה של כל תוכן לימודי למשחק תפקידים אינטראקטיבי . פלטפורמה זו מאפשרת למורים ולתלמידים, ליזום, לתכנן וליצור שיעור שמעודד למידה עצמאית, חשיבה ביקורתית ורב – שיח . הפרק הרביעי - "ללמוד לעשות" - עוסק בחשיבות פיתוחו של "מומחה סתגלן" . מומחיות זו כרוכה לא רק בהכרת שיטות 3 . ספר זה מומן בתמיכת הנציבות האירופית . פרסום זה משקף את דעותיהן של המחברות בלבד, הנציבות אינה נושאת באחריות לכל שימוש שעשוי להיות במידע הכלול בו .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help