sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מדרגות לגן עדן 1 המלחין ג'ורג' גרשווין הציג באמצע שנות ה – ,30 ושד הגזענות . בעידן השפל הגדול, את יצירת המופת שלו פורגי ובס ( Porgy and Bess ) , אופרת פולק – ג'אז המתבססת הן על העושר המוזיקלי והחברתי השחור והן על צוות זמרים – שחקנים אפרו – אמריקני, תוך הענקת לגיטימציה לרב – תרבותיות בפדרציה שסועה . הג'אזיסט בני גודמן שילב נגנים שחורים ולבנים במסע הניצחון שלו אל לב – לבה של תרבות הפופ האמריקנית עם מוזיקת סווינג לריקודים, שהפכה לצליל שייצג את אמריקה בשנות השפל הקשות ובתקופת מלחמת העולם השנייה . המסורת נמשכה גם לאחר המלחמה : ג'רי ליבר ומייק סטולר כתבו בשנות ה – 50 סדרה של שירי ריתם אנד בלוז רוויי הומור וסאטירה למיטב הלהקות הווקאליות השחורות ולמלך הרוקנ'רול, אלביס פרסלי . הם רקחו בעצם את הפסקול שליווה את סופה של ההפרדה הגזעית בדרום ארצות הברית . המפיק המוזיקלי פיל ספקטור שילב בין וגנר וליאונרד ברנשטיין בעודו משדך את הצליל, המראה והכריזמה של להקות הבנות השחורות למיליוני אמריקנים בעידן קנדי . איש תעשיית התקליטים והמפיק המוזיקלי היהודי ג'רי וקסלר הקליט עם ארתה פרנקלין את מיטב ההמנונים למען שחרור גזעי וגאווה שחורה . בוב דילן ופול סיימון כתבו בתחילת שנות ה – 60 על המצפון האמריקני תוך התחברות אידיאולוגית זמנית למאבק למען צדק חברתי בהנהגתו של מרטין לותר קינג . רנדי ניומן כתב בסוף העשור על הגירה, הדרום, צרות אופקים וכל מה שביניהם . ואולי האנקדוטה הסימבולית ביותר קשורה דווקא לגאון סקסופון הג'אז האפרו – אמריקני ג'ון קולטריין, והגרסה שלו ל" My Favorite Things " של צמד הכותבים היהודי ריצ'רד רודג'רס ( Rodgers ) ואוסקר המרשטיין השני, מתוך המחזמר The Sound of Music . רב – המכר המרהיב מסוף שנות ה – ,50 על אודות אי – צדק ורדיפה בתקופת הרייך השלישי, היה רלוונטי מתמיד בעידן המאבק למען שוויון זכויות באמריקה . קולטריין הפך את פרשנותו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help