sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ארי קטורזה ניהלו אולמות וודוויל ומועדוני בידור, הקימו חברות ניהול מוזיקה דומיננטיות, פתחו חברות תקליטים קטנות ושלטו על תאגידים מצליחים . בזמן שאירופה הפכה לאדמת דמים אומללה, מהגרים יהודים וצאצאיהם באמריקה כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו את המיטב של המוזיקה האמריקנית . המלחין הגרמני ריכרד וגנר אולי האשים את היוצרים היהודים כאחראים על כל מה ש"בינוני" במוזיקה של המאה ה – ,19 אבל במעין נקמה קולקטיבית לא מתכוננת ולא מודעת לעצמה, יהודים באמריקה כמו המציאו מחדש את המוזיקה . הם היו אחראים להמנוני ראגטיים פופלריים, מחזות זמר רבי – מכר בברודוויי, פסקולים לתעשיית הסרטים, אופרות ג'אז פורצות דרך, ושירי בלוז ורוק פואטיים למען צדק חברתי . דרך המוזיקה הם היו יכולים לבנות את אמריקה כפי שהם היו רוצים לחוות אותה : ליברלית, רב – תרבותית וקוסמופוליטית, המקום שבו כל אדם, לא משנה מה צבעו ודתו, יקבל הזדמנות, כפי שהטיף אחד משיריו של ג'ורג' גרשווין, לבנות מדרגות לגן עדן . המסע של היהודים אל פסגת היצירה המוזיקלית האמריקנית היה לאורך כל הדרך בדו – שיח, תחת השראה ושיתוף פעולה עם מיעוט אחר : האפרו – אמריקני . הדוגמאות הן כמעט אינסופיות : עוד לפני מלחמת העולם הראשונה, כותב השירים ישראל "איזי" ביילין, הידוע לעולם כארווינג ברלין ( Berlin ) , הימם את אמריקה במוזיקת ראגטיים סינקופטית, שהתבססה על ריקודים אפרו – אמריקניים לכדי טירוף פוסט – ויקטוריאני . הזמר אל ג'ולסון ( Jolson ) , שנולד כאסא יואלסון בליטא, עטה את מסכת הבלאקפייס מינסטרלס השחורה, והציג לעולם בשלהי שנות ה – 20 העליזות את הקומפלקס האתני והגזעי בסרט המדבר זמר הג'אז . המלחין ג'רום קרן ( Kern ) והתמלילן אוסקר המרשטיין השני ( Hammerstein II ) שינו בחצי השני של שנות ה – 20 את פני המחזמר האמריקני עם Show Boat , יצירה על העבר האמריקני, עירוב גזעים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help