sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הפואטיקה של יואל הופמן ושהחידתיות המעט סתומה, הסגנון השירי ומבנה הדף המיוחד שהקסימו את הקוראים והמבקרים בשלהי שנות ה – 90 של המאה הקודמת, הפכו למוכרים מדי עד כדי קלישאתיות בראשית 1 בעמודים הבאים אבקש לערער על טענות אלההמאה ה – 21 . ולהציג למולן טענה הפוכה לפיה דווקא המאפיינים המובהקים המשותפים לכלל יצירותיו של הופמן הם שמעידים בסופו של דבר גם על הייחוד של כל יצירה ויצירה . היצירה ההופמנית מבחינה זו יכולה להיקרא כפרויקט אמנותי שיש להבינו כשלם המעיד על סך כל חלקיו . ראוי אולי להזכיר בהקשר זה שגם כלפי המחזאי והמשורר חנוך לוין הועלו טענות דומות שביקרו את הדמיון שבין מחזותיו השונים . אצל הופמן, כמו אצל לוין, כל יצירה בוראת עולם משלה, על אף שהיא נבנית באמצעים דומים ומתוך מגמה ספרותית ואמנותית משלימה ליצירות שקדמו לה ואף לאלה שיבואו אחריה . תובנה זו חשובה הן להבנת מכלול היצירה שלו והן להבנת כל יצירה ויצירה בהקשר של המכלול אותו אני מכנה כאן "הפרויקט ההופמני" . חוקרות הספרות נילי גולד, חנה הרציג ורחל אלבק – גדרון מציעות להבין את יצירתו של הופמן כקורפוס המחבר, לעיתים אף מעמת, בין תרבויות המזרח והמערב . כל אחת מן החוקרות הללו מתמקדת בהיבט אחר של השילוב הבין – תרבותי הזה 2 ושלושתן מאירות באמצעותו את הכוחות הפועלים ביצירות . במאמר שראה אור לאחרונה, חוקר הספרות יגאל שוורץ, שערך 1 . ראו למשל : דפנה שחורי, "פרה קדושה ושמה הופמן", הארץ , 2007 . 4 . 17 . 2 . Nili Gold , " Bernhardt's Journey : The Challenges of Yoel Hoffmann's Writing", Jewish Studies Quarterly, Vol . 1, No . 3, 1993 - 94, p . 271 - 287 ; חנה הרציג, הקול האומר אני : מגמות בסיפורת הישראלית של שנות השמונים , תל – אביב : האוניברסיטה הפתוחה, ,1998 עמ׳ 305 - 386 ; רחל אלבק – גדרון, השלישי האפשרי - מחקר מונוגרפי על עבודתו של יואל הופמן , אור יהודה : דביר, 2016 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help