sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

| בונים סיפור 14 ידע כיצד מנסים כראוי . הוא רק ניסה לנסות . לו ידע שיש לתכנן את היצירה, סביר שהיה מצליח לסיימה . ✶ חלקו הראשון של ספר זה עוסק ב פילוסופיה של הכתיבה והקריאה . השני עוסק בפסיכולוגיה של הכותב והקורא . אני ממליץ לקרוא את שניהם, אך מי ששעתו דוחקת לו ורוחו קצרה, מוזמן לדלג אל השיעורים המעשיים שבחלק השלישי, הפרקטיקה . ואולם לפני שתצאו לדרך, הנה התראה ותזכורת כללית : במדריך שבידכם מופיעות אך ורק דעותיו של הכותב, לא אמיתות מדעיות ולא עובדות שנסמכות על מחקרים או תיאוריות ספרותיות כלשהן . יתרה מזאת, הספר לא מתיימר ללמד "איך כותבים", אלא איך מחברו כותב ( בפירוק מופרז לגורמים, על רבים מהתהליכים אני כבר מדלג, וזו לכם תרומת הניסיון ) . שיטת הלימוד שמוצעת כאן היא כולה פיתוח עצמי, ויש בה יותר השקפה מאשר קביעה אקדמית . ישבתי וחשבתי מה אני עושה כאשר אני כותב, ואז בניתי סדנה . לאחר מכן עיבדתי אותה לתצורת ספר, ועכשיו אתם קוראים בו . וכמובן, אין בקריאת ספר זה ו / או בהשתתפות בסדנה כלשהי לעשות מהכותב-למגירה כותב-למחייתו . למעשה, לעתים קרובות החסד הגדול שסדנה עושה עם משתתפיה, הוא להבהיר להם שהכתיבה המקצועית היא עסק מסובך ומורכב, והמחיר שהיא דורשת גבוה בהרבה ממה שיסכימו לשלם . אין בכך כל רע : סדנה עדיין עשויה ללמדם לכתוב טוב משכתבו . ההוצאה לאור אינה העיקר . יתרה מזאת, לא אחת לומד משתתף בסדנה יותר על עצמו מאשר על הכתיבה, לומד לא רק לכתוב ( ולקרוא ) אחרת, אלא גם להיות אחרת, לחשוב ולחוש אחרת . בעיני, זה עיקר עבודת הכותב ( וגם עיקר עבודתו של אדם בחייו ) : לטעות, להבין, ולשפר — ובסופו של דבר להשפיע טובה גם על חברו, להתפתח נפשית ורוחנית, ואף לסייע לזולת לעשות כן . לבד מכך, כל מסגרת שבה נחשף אדם לעיני אחרים, מגבירה בהכרח את המודעות העצמית שלו ושלהם כאחד . אז לכו בהזדמנות לאיזו סדנה טובה, לא חשוב למה . מפגשים שמסתיימים בעיניים לחות לא נדירים אצלנו, וכל ידיעה חדשה על נפשך וחווחיה — גם אם היא נקצרת בדמעה — יש בה להועיל ולשמח . "באתי לסדנה שלך," אמר לי פעם אחד מתלמידי, "משום שזה יצא זול יותר מפסיכולוג . " הוא גם השתפר יפה בכתיבתו, אבל זה כבר סיפור אחר .

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help