sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 | הכניסה לתפקידי ניהול בבית הספר : מסע של שינוי והתפתחות הנדרש לתפעול המערכת וכמובן רכישת מיומנויות וכישורי ניהול . מכאן שמנהלים בראשית דרכם זקוקים לתמיכה רגשית ומקצועית כדי לצלוח את השנים הראשונות בתפקידם ( 2018 Gimbel & Kefor, ) . מנהלים חדשים שנכנסים לתפקיד, צריכים להבין לעומק את התרבות הבית - ספרית ואת האקלים הבית - ספרי, שלעיתים אינם מוכרים להם . עליהם להתוות דרך וחזון בשעה שהם עצמם טרם הפנימו את התפקיד הניהולי והבינו אותו לאשורו ( 2007 Leithwood & Day, ) . בנוסף לכך, מנהלים מתחילים נאלצים לא פעם להתמודד עם תחושות של בדידות מקצועית וחברתית האופיינית לשלב הכניסה לתפקיד ניהולי . המנהלים המתחילים חווים קשיים בהתמודדות עם המורשת, עם הפרקטיקות ועם הסגנון של קודמיהם בתפקיד . לא זו בלבד שהקהילה הבית - ספרית משווה בין המנהל החדש לבין קודמו, אלא שלעיתים תכופות היא אף מתנגדת לשינויים בשגרה ובתרבות הארגונית שהיא הורגלה אליהן ( 2015 Lee, ) . כניסת מנהל או מנהלת חדשים לתפקיד היא אירוע שמשנה את ערוצי התקשורת ואת יחסי הכוחות הבית - ספריים, משפיע על דרכי קבלת ההחלטות בארגון ובאופן כללי מפר את האיזון של הפעילות היום - יומית . בתקופת הכניסה לתפקיד, מערכות היחסים בבית הספר ויחסי הכוחות משתנים ונבנים מחדש ( 2014 Parylo & Zepeda, ) . אי - התממשות הציפיות של קבוצות ושותפים לעשייה מן המנהלים החדשים עלולה לעורר קונפליקטים עתידיים . התמודדותם של המנהלים החדשים עם קונפליקטים אלה יכולה לקבוע את מידת הצלחתם לבסס את מנהיגותם ולתפוס את מקומם בארגון . כניסת מנהלים לתפקיד היא אם כן אירוע בעל השפעה מכרעת על בתי הספר בהקשר של המשכיות ושינוי ( 2011 Cocklin & Wilkinson, ) . בואו נצא לדרך הספרות המחקרית העוסקת בכניסה לתפקיד של מנהלים חדשים בכלל ושל מנהלי בתי ספר בפרט, מציגה אותה כשלב עתיר אתגרים . מנהלים חדשים חווים לעיתים תכופות "הלם מעבר" עם כניסתם לתפקיד, המלווה בחוסר ביטחון ובספקות לגבי הצלחתם לצד היעדר ידע מעשי . ספר זה מציע מסד עיוני ומעשי למנהלים החדשים של בתי הספר . הספר משלב את הידע העולמי בתחום הכניסה לתפקידי ניהול בבתי ספר עם מודלים יישומיים עדכניים שפותחו בהקשר הישראלי במטרה להקל את שלב הכניסה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help