sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מבנה הספר התפתחות התחום הרב-תרבותי היא דינאמית ומתרחשת בהתאמה למציאות המשתנה . כשהתברר כי עבודה פרטנית עם בני הנוער אינה מייצרת פתרונות מספקים, היה צורך להרחיב את היריעה ולאמץ גישות עבודה נוספות . שלושת הפרקים הבאים מציגים שלוש גישות עבודה כאלה . הפרק השלישי, עבודה רב-תרבותית בגישה קהילתית, מציג את הגישה שפתחה אופקים ושחררה כוחות חדשים . הגישה הקהילתית שמה דגש על עבודה במסגרת הקהילה של בני הנוער, זאת במטרה לבנות קהילה בטוחה לילדים ולנוער, ולהפחית לחצים ואי- ודאות . פרק זה מועשר בדוגמאות מניסיונו של התחום הרב-תרבותי בעלם ובמצוות "עשה" לעבודה קהילתית רגישה וכשירה-תרבותית . בעקבות גישה זו התפתח השימוש בעבודה קבוצתית, וזו בתורה שדרגה את העבודה עם בני נוער ועם בני משפחותיהם . הפרק הרביעי, עבודה קבוצתית בדגש רב-תרבותי, מציג את מטרותיה של העבודה הקבוצתית, עומד על יתרונותיה ועל סכנותיה לנער המתבגר ומציע כמה דוגמאות לעבודה קבוצתית מוצלחת מתוך הניסיון בשדה . הפרק החמישי, הרחבת מעגל העבודה הרב-תרבותית : עבודה עם משפחות, מציע דגשים לעבודה כשירה-תרבותית עם משפחות מקבוצות מיעוט, ועומד על הקשיים בעבודה שכזו, הן מצד ההורים והן מצד בני הנוער . השער השני — התפתחות התחום הרב-תרבותי — עוסק בהתפתחות התחום הרב-תרבותי בעמותת עלם מאז היווסדו ומציג את המודל היישומי המרכזי המשמש את העמותה לעבודה רב-תרבותית . הפרק השישי בספר מציג את ראשית התחום הרב-תרבותי בעלם, בעיצומו של גל העלייה הגדול מברית המועצות לשעבר בראשית שנות התשעים של המאה העשרים, ואת מימוש העקרונות הללו בתהליכי העבודה בתחום . תרשים זרימה מציג את התפתחות התוכניות השונות בתחום, עד למודל המרכזי, המשמש כיום לעבודה רב-תרבותית בעמותה, מודל מרכז המגדלור — מרכז נוער רב-תחומי . מודל זה מתואר בהרחבה בפרק השביעי, מגדלור — רשת מרכזים חברתיים-טיפוליים-חינוכיים לבני נוער בסיכון . הפרק השמיני, תחום הפנאי במרכזי מגדלור כשיטת התערבות טיפולית, מציג את אחת משיטות הטיפול המרכזיות המשמשות את התחום הרב-תרבותי, ועומד על יתרונות העבודה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help