sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בית השימוש במרחב הסמלי 13 בהקשרים אחרים . בית השימוש נתפס כ"טוב לחשיבה", בהתאם לנוסחה שטבע לוי – שטראוס, מכיוון שמחשבה על לכלוך מחייבת מחשבה על היחס בין סדר לבין אי – סדר, בין קיום לבין אי – קיום, בין צורה לבין חוסר צורה, בין חיים לבין מוות . כל אלה חושפים את מערכות החוקים והמיוּנים של תרבות נתונה . עקרונות היסוד שבבסיס המיוּנים התרבותיים, כמו גם הסדר והארגון בחיים החברתיים, מגוּלמים בסמלים המסמנים את הגבולות או את קווי ההפרדה של המערכות המיוּניוֹת ; 10 ובעיקר — אוסיף ואטען — באלה המציינים את קווי ההפרדה של המערכות המִ ינִ יוֹת, המצויות לפי ג'ויס "במרכז ההוויה האנושית" . 11 בית השימוש משקף ) re - flect ( את בבואתנו כשם שהוא מסייע לנו להרהר בה ) reflect ( , בהתאם לציווי שנחרט על קיר מקדש אפולו בדלפוי, שסוקרטס הנחילו לנו : "דע את עצמך" . היבט זה עשוי להפוך אותו מחפץ סביל ונעתר ) יְרֵחִי ( לחפץ פעיל ומאתגר ) שִׁמְשׁי ( המאפשר לנו לבחון ואף לתקן במקרה הצורך את דמותנו הגשמית והרוחנית – מוסרית . בפרפראזה על דבריו של ההיסטוריון האנגלי בן המאה ה – 18 הלורד אקטוֹן בנוגע למיעוטים, 12 אטען כי "המבחן הבטוח ביותר שבאמצעותו אפשר לשפוט אם חֶבְרָה מתוקנת באמת הוא היחס שלו זוכה ] בית השימוש [ " . בעניין זה אקדים וארמוז כי המלכוד שבו מצוי בית השימוש בתרבות המערבית דומה לזה שבו מצוי בן המיעוטים — יהיה זה האישה או השחור ) קרי, הטבע ( — ביחסו לבן קבוצת הרוב — יהיה זה הגבר או הלבן ) קרי, התרבות ( : "מהרגע שבו מקבל ] השחור, 'ילד הטבע' [ את הפיצול שכפה עליו ] הלבן, 'בן התרבות' [ אין לו מנוח ; ומשעה שכך הדבר, האם לא מובן ניסיונו לרומם את עצמו לרמתו של הלבן ? לטפס בסולם הצבעים שהוא מייחס להם ] . . . [ ] מינִי [ היררכיה ? " . 13 פֶּלַאוּאֶר טוען : "המטרה כאשר אנו עומדים בפני שני מונחים ] . . . [ אינה רק להעמידם זה לצד זה ] או זה מול זה [ , אלא לבנות את הקשר ביניהם . הפילוסוף צריך לקבוע איזו בעייתיות תספק בסיס לביטוי שיטתי של יחסי הגומלין ביניהם" . 14 כדי לבנות את הקשר בין הניגודים הקוטביים הטבועים בתפיסתנו את בית השימוש, נראה כי עלינו להתנתק מן המבנה הדואלי . מסקנה זאת עולה במלוא העוצמה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help