sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 בראייה רטרוספקטיבית אפשר להבחין שאותם תהליכים שעברו על מערכת החינוך בירושלים עברו בזעיר אנפין גם על צפת . למרות זאת, לצפת הייתה ייחודיות שמחייבת מחקר מעמיק : המרחק והבידוד של העיר, סביבתה הערבית, ההרכב הדמוגרפי של האוכלוסייה – צפת החסידית לעומת ירושלים הפרושית – ההיסטוריה הייחודית שלה, ירושלים הייתה סגורה בין חומותיה ושלחה שלוחות ממעבר להן בשכונותיה החדשות, לעומת צפת שפתוחה הייתה אל מרחבי הרי הגליל . הקרבה של צפת להתיישבות החדשה, המנהיגות המקומית לצד הפלגנות הגדולה, כל אלה ועוד הם סיבות טובות דיין למחקר נפרד או למחקר משווה . ספר זה הוא סקירה ספרותית מעמיקה ורחבה המנסה להאיר את התפתחות החינוך בצפת כפי שעולה ממקורות שונים . תקוותי היא שמחקר היסטורי זה יעזור להתחקות אחרי מיקומם ההיסטורי של מוסדות החינוך בצפת, יביא למיפוי המבנים ולציון שלהם בשילוט מתאים, וישתלב לכדי "דרך החינוך" – מסלול שיספר את הסיפור המופלא של התפתחות החינוך בעיר, מחינוך אורתודוקסי-מסורתי לחינוך עברי-לאומי . ברצוני להדגיש שתי נקודות שהנחו אותי בכתיבת הספר : בספר זה עשיתי שימוש רב בציטוטים בלשון המקור וכן בציון פרטים, במטרה לשמור על · האותנטיות של ההתבטאויות ולאפשר לקוראים "לחוש" את התקופה, את דרך ההתדיינות הציבורית, את העמדות, את הטיעונים, את הוויכוחים ואת הניסוחים שליוו את התפתחות החינוך . בחרתי להרחיב את פרק הרקע על מלחמת העולם הראשונה, היות שאותה מלחמה הייתה · נקודת מפנה משמעותית בהתפתחותה של צפת בכלל ושל מערכת החינוך שלה בפרט . אני תקווה שספר זה יחשוף את התפתחות החינוך בצפת בפני הציבור הרחב, תושבי צפת ומחנכיה, מורי דרך ותיירים וכלל אוהבי צפת . תקוותי שהספר יעורר, יגביר ויעמיק את ההתעניינות של חוקרים ואנשי אקדמיה ויניב מחקרים חדשים העוסקים בהיבטים שונים של צפת העיר ותושביה בדורות האחרונים . תודתי נתונה להנהלת המכללה האקדמית צפת על התמיכה שהעניקו לי ועל שעודדו אותי להביא את כתיבת הספר לסיומה . תודה מיוחדת לעובדי המכללה ולתושבי צפת שנענו לפניותיי והזינו אותי במידע ובמסמכים ששימשו אותי בכתיבת הספר . תודה מיוחדת לחוה, אשתי, שקראה, העירה, האירה, ביקרה ותמכה . קריאה מהנה . שמואל הר נוי, צפת, אוקטובר 2020 , תשרי תשפ"א

הר נוי, שמואל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help