sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שהיא נמנעת במכוון מליצור איתי קשר עין ומתמקדת בדן, שהעסיק את עצמו בטיפוס על שולחן האוכל . הוא היה רגוע לגמרי ונראה שמח לראות אותי . כאשר הצליח לטפס על שולחן האוכל, למרות מאמציה של הגננת לעצור אותו, הוא נעמד שם מצחקק, כאילו אומר לה, אמא שלי פה ואני יכול לעשות מה שאני רוצה . דן היה כמעט בן שלוש ולא דיבר עדיין, מלבד כמה מילים שרובן בעברית . כשהוא נולד, בניו יורק, המליצה לנו הרופאה לדבר איתו רק בעברית . היא הבטיחה לנו שכאשר ילך לגן ייחשף לאנגלית וכך יהיה דו ‑ לשוני . עוד אמרה שרק טבעי שאנחנו, כישראלים, נדבר איתו בבית עברית . זה כנראה נכון אצל ילדים רגילים, אך כשדן שמע אנגלית בגן הוא רק התבלבל . המעבר שלו לגן היה הרבה יותר קשה מאשר לילדים אחרים . בדרך לאוטו, בעודי מנסה לעכל את מה שקרה, לבי שקע . היתה לי תחושה שהדברים שאמרנו לעצמנו, שהוא הצעיר ביותר בגן ושיש לו בעיה של שפה בגלל העברית, היו רק חלק מהתמונה . כשהגענו הביתה, רצתי מיד לחדר השינה להתקשר לגברת שטרן, מנהלת הגן . גברת שטרן קיצרה בדבריה . היא אמרה לי שעלינו לקחת את דן לאבחון התפתחותי . היא נתנה לי מספר טלפון של מישהי שיש לה המלצות טובות מאוד . ״אתקשר אליה בעצמי כדי שתקבל אתכם בקרוב, יש לה רשימת המתנה ארוכה . עם הדברים האלה עדיף לא לחכות, את יודעת,״ הציעה לנו . אילו דברים ? הסתכלתי בתמיהה על הטלפון אחרי שניתקנו . באותו ערב, כמו בכל יום, עשיתי אמבטיה לדן . זו לא היתה בדיוק אמבטיה כי הוא פחד ממים, ולכן הגרסה שלנו לאמבטיה היתה שהוא יושב בתוך אמבט ריק ואני מקלחת אותו בעדינות עם כוס . הסתכלתי על הגב החזק שלו ועל הכתפיים הרחבות . השרירים שלו תמיד נראו לי כל כך נהדרים . הוא היה הילד הגבוה והיפה שלי עם השיער החום הקטיפתי והעיניים הכחולות, בדיוק כמו שלי . אבל כשהסתכלתי עליו מתכופף קדימה כדי להרים צעצוע, הכתפיים שלו נראו לי כל כך עצובות וחלשות . הוא נראה לי לפתע שונה . אלכס ואני כמעט לא דיברנו במשך כל הערב . הוא ישב בצד שלו ועבד על המחשב, ואור מנורת השולחן הקיף את דמותו בעיגול בתוך חשכת הסלון, כאילו שהה בתוך בועה . הורי הלכו לישון מוקדם, ואני נרדמתי על הספה תוך צפייה בטלוויזיה . 12  שירלי בלייאר ‑‑ שטיין

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help