sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

0 1 | א ל י א ב י דר ה - 17 מטעם מפלגת ישראל ביתנו ולכנסות ה - 18 - 19 מטעם מפלגת קדימה . לצורך הנסיעה החשאית הוקצה למשלחת מטוס פרטי קטן, שכדי להגיע לפריז נדרש לעצירת תדלוק באיטליה . זמן קצר לאחר ההמראה פנה אלי שר החוץ בן עמי ושאל אותי מה לדעתי יתרחש במפגש . השבתי שקטאר מעוניינת מאוד למלא תפקיד תיווך מרכזי בסכסוך הישראלי-פלסטיני . ככלל, הסברתי לשר, קטאר מנסה למַצֵב את עצמה כמתווכת גם במשברים בין מדינות ערביות שונות . הנחתי כי שר החוץ הקטארי יציע בפגישה כמה צעדים בוני אמון, במטרה להוביל לכינוס של מפגש פסגה ישראלי-פלסטיני בקטאר . למשמע דבריי הנהן בן עמי, ומייד לאחר מכן פנה אל חיים אסא ואל ישראל חסון שישבו לידו ואמר : "אני רוצה לפגוש את ערפאת ברמאללה . " "שלמה," אמר לו ישראל חסון, "מה יש לך לפגוש את האיש הזה ? זה בזבוז זמן . " "אני רוצה להסתכל לאיש הזה בעיניים ולנסות להבין למה הוא לא רוצה לסגור את העניין ולחתום על הסכם שלום איתנו," ענה השר בן עמי . "שלמה, זה בזבוז זמן, האיש לא רוצה לחתום על ההסכם," אמר חסון . "בכל זאת," ענה לו בן עמי, "אני רוצה להסתכל לו בלבן של העיניים כשאני שומע את תשובתו . " כשנחתנו לתדלוק באיטליה, גיליתי כי על אף כל הניסיונות לשמור את דבר הפגישה בסוד, העניין דלף . בעודנו באוויר דיווחה רשת CNN ששר החוץ הישראלי נמצא בדרכו לפגישה חשאית באירופה . להפתעתי השר בן עמי לא נראה מוטרד . חששתי מכך שאנו עלולים להגיע לפריז ולשמוע שהקטארים ביטלו את הפגישה עקב ההדלפה, אך לא כך היה . כשהגענו לפריז כבר דוּוח ב - CNN כי שר החוץ הישראלי הגיע לעיר לפגישה חשאית עם "מנהיג ערבי" . במהלך לחיצת הידיים הרשמית בין הצדדים, בסוויטה של שר החוץ הקטארי, אמר בן ג'אסם לבן עמי בסרקסטיות : "אדוני שר החוץ, אני שמח לפגוש אותך ושמצאת זמן לפגישה . שמעתי שהגעת לפריז לפגישה חשאית עם מנהיג ערבי . " בן עמי התעלם מההערה בחיוך קל . את הפגישה פתח שר החוץ הקטארי : "אדוני שר החוץ של ישראל, המצב הנוכחי במזרח התיכון מעמיד את האזור כולו בפני סכנה של ממש, ואנו הקטארים מעוניינים לסייע בהרגעת הרוחות, בטרם יתדרדר המצב לחוסר שליטה . אני מצוי

אגם הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help