sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מסע האב אל הממשי "דימויו הנכון" של שם האב בעיני החברה המערבית . הפרק השלישי יעסוק בסרטים המספרים את מסעות שיבת האב חזרה לביתו ולמשפחתו . הסרטים שייבחנו בפרק זה הם השיבה של אנדרי זוויאנגצ'ב ( 2002 ) , פריז, טקסס של וים ונדרס ( 1986 ) ומסע לקיתרה של תיאו אנגלופולוס ( 1985 ) . שלושה טקסטים קולנועיים עכשוויים, המספרים את סיפורו של האב החוזר, או ליתר דיוק את חוסר יכולתו לחזור לאחר שנות נדודים ארוכות הרחק מביתו וממשפחתו . כל האבות בסרטים אלו מוצגים כדמויות החיות בשוליים, לאחר שאיבדו את יכולתם לתפקד במסגרת החברה . אקט החזרה הביתה הוא אקט אמיץ ואחרון בניסיון שלהם לחזור לחברה, שבו הם מנסים לחזור ולהיות חלק מהמשפחה ואף להנהיג אותה במידת האפשר . הם נכשלים במשימה ונאלצים לעזוב את המשפחה כמו ב מסע לקיתרה וב פריז טקסס , או להיהרג כמו במקרה של השיבה . הפרק מראה כי לא ניתן לחזור הביתה, אך עם זאת הוא גם מביא נחמה בכך שעם חזרתו האב מחבר מחדש בין האם שעזבה לבן שננטש ( פריז טקסס ) , חונך את בניו ( השיבה ) או מגלה מחדש את אהבתו לאישה שחיכתה לו ( מסע לקיתרה ) . לצידם ייבחנו בפרק גם מלאכים בשמי ברלין ( ונדרס, 1989 ) במהלך הזמן ( ונדרס, 1970 ) ו נוף בערפל ( אנגלופולוס, 1988 ) . הפרק הרביעי יעסוק בסרטים שמספרים את נדודי האב : מגדל הדבורים של תיאו אנגלופולוס ( 1983 Angelopoulos, ) , נוסטלגיה של אנדריי טרקובסקי ( 1983 Tarkovsky, ) ו הנוסע של מיכלאנג'לו 4 טקסטים נוספים כמו מבטו של יוליסס אנטוניוני ( 1975 Antonioni, ) . ( אנגלופולוס, 1998 ) , מראה ( טרקובסקי, 1976 ) ו קורבן ( טרקובסקי, 1987 ) יהיו חלק ממושא ההתייחסות של פרק זה . שלושת הסרטים המרכזיים בפרק מתארים את נדודי האב, שאינם מובילים לשום מקום, בניגוד למסעו רב-המעללים של אודיסיאוס . שלושת הגברים המתוארים בסרטים אלו אינם דמויות של שוליים, כמו הגברים המתוארים בפרק השלישי, אלא הם דמויות שהצליחו בחייהן : מורה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help