sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אבנר פיינגלרנט של ז'אק לאקאן, שמקורה בזיגמונד פרויד והמשכה בסלבוי ז'יז'ק ( Žižek ) . קריאה שנייה, היא הקריאה הפילוסופית, המבוססת על ז׳יל דלז, בעיקר בספרו על אודות הקולנוע המודרני ודימוי הזמן הישיר ( 1985 Deleuze, ) , אך גם בחיבורים אחרים ובניתוחיו את האמנות והספרות, מקצתם בשותפות עם פליקס גואטארי ( Guattari ) . הקריאה הפסיכואנליטית תעסוק בעיקר בניתוח הדמות והמהלך הנפשי שהיא חווה במהלך המסע, על פי שלושת הסדרים ( הסימבולי, הדמיוני והממשי ) של לאקאן . קריאה זו עוסקת ביחסי אב - בן ובהגדרת תשתית המבנה החברתי הפטריארכלי בתרבות המערב, שבראשה עומד החוק של שם האב, כפי שמציג זאת 3 הקריאה לאקאן בסמינר "מבוא לשמות-האב" ( לאקאן, 2006 ) . הפילוסופית-קולנועית תעסוק בעיקר בחוויה של הצופה אל מול היצירה השלמה דרך פירוקה לאמצעי המבע של עצמה, בעיקר באמצעות המושגים "אקטואל" ו"וירטואל", "כוחו של השקר", "קריסטליות של הזמן" ו"סדק אי-החשיבה" . קריאה זו של דלז מפתחת כלים אנליטיים לניתוח הקולנוע המודרני שלאחר טראומת מלחמת העולם השנייה, קולנוע שבו דימוי התנועה ( Movement Image ) מוחלף בדימוי הזמן ( Time Image ) , שבו אין עוד הבחנה בין נקודת המבט של המספר החיצוני לנקודת המבט של הגיבור, והגיבור - כל שהוא יכול זה להתבונן, אך כמעט לא לפעול . הפרק השני יעסוק ב אודיסיאה ובדמותו של אודיסיאוס כדמות מרכזית בייסוד דמות האב והגבר בתרבות המערב . קריאת ה אודיסיאה תתבסס בעיקר על קריאה לאקאניאנית של מארק ביוכאן ( Buchan, 2007 ) , שבעצמו מתבסס לא מעט על קריאה פילולוגית של ג'ון פרדוטו ( 1990 Peradoto, ) . פרדוטו, שמציע לכנות את אודיסיאוס "אדם שבאמצע הקול", מתכוון בכך לדמות המייצגת מצב אפס, כלומר נקודת ההתחלה של החברה והתרבות ( שם : 170 ) - פרק שיבקש להציג את אודיסיאוס כארכיטיפ של אב גדול ומיתולוגי עבור "בניו" בקולנוע העכשווי, כדמות שהשפיעה, בין היתר, על

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help