sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אבנר פיינגלרנט לבן, שמאז ילדותי הן המסקרנות והטעונות ביותר . בסרטי המסע בקולנוע האירופי אפשר להבחין בשלושה סוגי מסע מרכזיים המתנהלים סביב מערכות היחסים בין אב לבן : ( 1 ) מסעו של הבן המחפש נואשות אחר האב הנעלם שלא הכיר מעולם ; ( 2 ) נדודיו של האב דרך תחנות אקסיזטנציאליסטיות ; ( 3 ) ניסיון החזרה של האב הביתה, אל משפחתו, אשתו וילדיו . גם במרכז סיפורה של האודיסיאה על שלושת חלקיה עומדים שלושה מסעות : ( 1 ) הטלמכיה - מסעות טלמכוס בן העשרים בעקבות אביו אודיסיאוס, שאותו מעולם לא ראה ( שירים 1 - 4 ) ; ( 2 ) נדודי אודיסיאוס, שבהם הוא חווה את תחנות מסעו הזר המוזר והמאיים ( שירים 5 - 12 ) ; ( 3 ) החזרה של אודיסיאוס לביתו ולמשפחתו באיתקה 1 נראה כי דמותו העכשווית של האב, המאופיינת ( שירים 13 - 24 ) . ביצירות הקולנוע של המאות ה- 20 וה- ,21 מתכתבת באופן הדוק עם דמותו של אודיסיאוס כאב קדום הן בסוגי המסעות, הן באיכויות המסע והן במערכות יחסים מול דמויות מרכזיות בעלילה . אודיסיאוס המבקש לחזור ממלחמת טרויה וחורבנה ( סוף הספר איליאדה [ 1954 ] ) , אל ממלכתו ומשפחתו שבאיתקה, ניצב מול מסע מפרך מלא תלאות וסכנות רבות . בסוף מסעו הארוך הוא חוזר לממלכתו, חונך את בנו וזוכה באשתו ובכל רכושו מחדש . האב בקולנוע העכשווי עוזב את אשתו ומשפחתו ויוצא מביתו למסע שבו הוא נע ונד, חווה תלאות, פוגש נשים שונות ובסופו של דבר, כשהוא מנסה לחזור, על פי רוב הוא נכשל . עם זאת, במעשה המסע ובחזרה הביתה נוצר מהלך רב-משמעות שמהדהד את מסע אודיסיאוס . לטענתי, אודיסיאוס הוא מיתוס גברי מכונן המהדהד אל מול הגיבורים הגבריים בסרטי המסע שבחרתי, שאני מכנה אותם "אודיסיאות מודרניות" . בספר שלפניכם אחקור את דמותו של האב לאורו של מודל האודיסיאה הגברי, שעיצב את תרבות המערב, דרך טקסטים קולנועיים עכשוויים המתכתבים עם אודיסיאה . על פי תפיסתי, בחברה המערבית אודיסיאוס הוא מודל

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help