sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

יצחק גילת 10 ההורים, בשתי הסביבות החברתיות שנבדקו : במעמד חברתי ‑ כלכלי נמוך, המנהלים מעוניינים להעצים את הנהגות ההורים ומנסים לגשר בין בית הספר וההורים תוך שמירה על מערך הסמכויות בבית הספר . בבתי ספר ממעמד חברתי גבוה, המנהלים פועלים לצמצום כוחם ולהדרת ההורים ממעורבות בבית הספר ונעזרים בהורים באופן אינסטרומנטלי למול הרשות המקומית . הפרק דן בהשלכות התאורטיות והפרקטיות של הממצאים . הפרק השני נכתב על ידי תמר שועי ודורית טובין, ונקרא "יום ההורים כטקס וכסמל" . הפרק מפנה את הזרקור אל יום ההורים, אחת הרוטינות האחידות והמתמידות בבתי הספר בארץ ובעולם, ולמרות זאת זוכה לביקורות לא מעטות . במיוחד נטען כנגדו, שהוא אינו מצליח לערב מספיק את ההורים בקידום ילדיהם בבית הספר . המחקר המוצג בפרק בחן את תרומותיו של יום ההורים הן בהיבט הפדגוגי של שיתוף ההורים בקידום התלמידים והן בהיבט הסימבולי של יצירת יחסי אמון בין בית הספר וההורים . הממצאים מצביעים על כך שיום ההורים ממלא בעיקר תפקיד סימבולי ביחסי בית הספר וההורים . יותר מאשר יום ההורים מערב את ההורים בקידום הישגי התלמידים, הוא משמש לקידום היכרות עם ההורים ולהשגת לגיטימציה לתפקודו התקין של בית הספר ביחס לילדיהם ובכלל, שכה נחוצה להישרדותו . המלצת החוקרות היא למנף את יום ההורים בכיוון הקיים, ובמקום לשנותו יש לשפרו כך שישיג את מטרותיו הסימבוליות בצורה הטובה ביותר . הפרק השלישי נכתב על ידי יעל יצחקי גולן ומורן מזרחי והוא נקרא : "עיצוב תרבות של יזמות ומעורבות בקרב תלמידים, בית הספר והמערכת המשפחתית בבתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי בישראל" . המחקר המוצג בפרק הנו מחקר עיצוב ( Research for Design ) ממוקד אנוש המבוסס על גישה איכותנית . מטרתו לבחון את המשתנים שמשפיעים על מערכת היחסים בין התלמידים, בית הספר והמשפחה תוך זיהוי הצרכים הייחודיים של

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help