sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

יצחק גילת 14 הפרק העשירי והאחרון נכתב על ידי יצחק גילת וענת כורם ונקרא : "עמדות הורים כלפי שיעורי בית" . הסוגיה של שיעורי בית מעוררת מחלוקת מזה תקופה ארוכה, אך המידע המחקרי אודותיה בישראל מועט ביתר . המחקר המוצג בפרק בוחן את תפיסות ההורים לילדים בבית הספר כלפי היבטים שונים של שיעורי בית, ומתבסס על נתונים כמותיים ממדגם מייצג של הורים . הממצאים הראו שהעמדה הכללית כלפי שיעורי בית היא חיובית בקרב שני שלישים מההורים . שיעורי בית נתפסים כמועילים יותר על ידי הורים לתלמידים בחטיבת ביניים ובתיכון מאשר בבית ספר יסודי . אשר למעורבות, נמצאו שלושה דפוסים : היעדר מעורבות, מעורבות מתונה ומעורבות פעילה . עוד עולה מהמחקר, שהורים דתיים והורים שאינם ילידי הארץ מייחסים חשיבות רבה יותר לשיעורי הבית . הדיון עוסק בהשלכות המחקר לגבי שילוב רב יותר של הורים בלמידה המבוססת על שיעורי בית . הספר יוצא לאור במסגרת מרכז 'מהות', הפועל במכללת לוינסקי לחינוך, בתמיכה של אגף בכיר שפ"י במשרד החינוך, ובתמיכתו של המשרד . מרכז 'מהות' פועל כמרכז ארצי למידע, למחקר ולפיתוח בתחום תקשורת משפחות ‑ מערכת החינוך . הוא הוקם בשנת 2016 בעקבות המלצות מומחים להרחיב ולהעמיק את המחקר בתחום קשרי הגומלין בין הורים לבין מערכת החינוך . במסגרת הפעילות של המרכז, נערכו עד היום יותר מ ‑ 30 מחקרים על נושא הקשר הורים ‑ מערכת החינוך, נערכו ארבעה כנסים ארציים ונכתב ספר, המרכז את המחקרים שנערכו בשנה הראשונה . הספר הנוכחי הוא השני הנכתב במסגרת מרכז מהות, והוא צמח מתוך מחקרים שהוצגו בכנס הארצי הראשון . המחקרים המוצגים בספר נערכו על ידי אנשי אקדמיה באוניברסיטאות ובמכללות, שמתמחים בסוגיה של מעורבות הורים בחינוך . עורכי הספר הם פרופ' איציק גילת, ראש רשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך, וד"ר עידית טבק, שהקימה את מרכז 'מהות' ועמדה בראשו במשך

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help