sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתח דבר 13 עצמית והערכה עצמית בקרב מתבגרים ערבים עם הפרעת למידה ספציפית ; ב . לבדוק הבדלים במידה של תפיסת המעורבות ההורית לפי מין הילד ולפי מין והשכלת ההורה . ממצאי המחקר הצביעו על כך שתפיסת מעורבות הורית נמצאה בקשר חיובי עם מסוגלות עצמית והערכה עצמית ; בנות דיווחו על תפיסת מעורבות הורית גבוהה יותר מאשר בנים ; כלל המשתתפים דיווחו שהאימהות היו מעורבות יותר בחינוך שלהם מאשר האבות ; ככל שהשכלת ההורה הייתה גבוהה יותר כך בני הזוג היו מעורבים יותר בחינוך ילדיהם . המסקנה המתבקשת שעולה מממצאים אלה נוגעת לחשיבות של מיקוד תשומת לב מיוחדת בילדים עם הפרעת למידה ספציפית על מנת לזהות את ההתערבות הטובה והמתאימה ביותר עבורם . הפרק התשיעי נכתב על ידי מיה שילה ורבקה הלל ‑ לביאן ונקרא "תחנה בזמן ‑ חוויותיהם של הורים לילדים עם הפרעות התנהגות אל מול מערכת החינוך המיוחד" . במחקר הנרטיבי המוצג בפרק השתתפו עשרה הורים לילדים ( בנים בלבד ) עם הפרעת התנהגות שלמדו במסגרת המיוחדת לפחות שנה . ההורים סיפרו את סיפורם האישי יחד עם חוויות שנחרטו בזיכרונם מתקופה זו . ציר הזמן הסיפורי התייחס לראשית ילדותו של הילד, לצד חוויות במסגרת המערכת הרגילה ועד ללימודיו במערכת החינוך המיוחד ומצבו כיום . מטרת המחקר הייתה לבדוק את חוויית ההורים אל מול בית הספר המיוחד לתלמידים עם הפרעות התנהגות, לצד קבלת מידע על מצב הילד כיום . הממצאים העלו ארבע תמות : חוויית כישלון הילד במערכת החינוך הרגילה אל מול חוויית הצלחה במערכת החינוך המיוחד ; השתתפות ההורים בוועדות השמה במעבר בין מערכות החינוך השונות ; תיאורה של דמות חינוכית משמעותית שפגשו ההורים במהלך לימודיו של בנם ; ומוטיב שיתוף הפעולה הורים ‑ מורים בבית הספר המיוחד . מבט בוחן ומעמיק של ממצאי המחקר מעיד כי עבור ההורים שימשה מערכת החינוך המיוחד תחנה משמעותית בזמן .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help