sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 דוד כהן-צמח הראשונים של ספר בראשית מזה וסביב נבואת אחרית הימים, היא נבואת השלום העולמי ( או בשם אחר : חזון הר הבית ) , כפי שהיא מתוארת בספר ישעיה ב' 1 - ,4 מזה . ברקע השאלות שהוצגו לעיל מסתתרת ההנחה שיש זיקה בין המיתולוגיה ( הנרמזת בסיפורי הבריאה ) ובין ההיסטוריה ( המשמשת רקע לפעילות ישעיהו ) והאסכטולוגיה שבנבואת אחרית הימים של ישעיהו . הביטוי "אחרית הימים" אומנם חוזר כמה פעמים בדברי הנביאים, אולם אפשר לראות שנבואת אחרית הימים ביש' ב' 1 - 4 היא הנבואה היחידה בספרי הנביאים הנושאת כותרת זו בראשה מתוך כוונה מוצהרת להציג נבואה אוניברסלית ומוגדרת שיעדה "אחרית הימים" . במיכה ד' 1 - 5 באה נבואה מקבילה לנבואתו של ישעיהו . סבורני שנבואת בן אמוץ היא המקורית, ותקוותי שהדיון שיובא להלן יראה כיצד נבואתו זו של בן אמוץ משתלבת יפה בתוך מארג הספר השלם . הדיון בספר בראשית לא ייסוב רק על סיפורי הבריאה וגן עדן אלא יורחב גם לסיפור קין והבל ולתיאור המבול ואף לסיפור חורבן הערים סדום ועמורה . הדיון בספר ישעיה לא ייסוב רק על חזון אחרית הימים ( יש' ב' 1 - 4 ) אלא יורחב גם לפרק א' של ספר ישעיה . הפרק הראשון של ספר ישעיה נחשב בחוגים רבים של מחקר המקרא לפרק מבוא לספר ישעיה כולו . אשר על כן ייחדתי דיון נפרד לניתוח פרק זה כדי לעמוד על זיקתו לפרקים אחרים בספר, ובפרט לנבואת אחרית הימים הצמודה אליו . בדיון זה אנסה להסביר מדוע נבואת אחרית הימים הוצמדה לפרק המבוא ובאה מיד אחריו . מכאן יתפתח הדיון אל עוד פרקים בספר ישעיה, בשימת דגש בפרקי הסיום של הספר השלם . זו ההזדמנות לומר מילים ספורות על אודות ספר ישעיה, כפי שנתפס במחקר המקרא . מן המפורסמות הוא שבמחקר המקרא הקלסי נהוג לחלק את הספר לשני חלקים לפחות : 1 . ישעיה א' - ל"ט . 2 . ישעיה מ' - ס"ו . החלק הראשון מיוחס ( לפחות בחלק

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help