sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 סלינה משיח, תמר ורטה-זהבי פוליטית ( משיח, 2018 ) , פנתה אליי והפצירה : "סלינה, את חייבת להנגיש את הרעיונות לגננות, לגננים, לילדי הגן ! " . ההכרה בחשיבות האוריינות הפוליטית בגיל הרך, הלהט והדחיפות שהגננת הגמלאית והאכפתית ייחסה להטמעת הנושא בקרב מורים, פרחי הוראה וילדים רכים סדקו בי סימן קריאה : "אבל איך ! " . יש שפתאום פוגש אותנו פתע . לד"ר תמר ורטה-זהבי הייתה הרלוונטיות של החינוך לאוריינות פוליטית בבחינת שאלה רטורית . כמדריכה פדגוגית, סופרת ילדים ופעילה פוליטית, תמר ראתה באוריינות פוליטית את החוליה החסרה בתצרף כישורי החיים של ילדי הגיל הרך . כמו בתבנית מוכרת של ספרי ילדים, היא פנתה לד"ר רננה גרין-שוקרון, מנהלת המרכז לספרות ילדים ונוער במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, והציעה לה להצטרף למשימה . מכאן ואילך החל רעיון האוריינות הפוליטית בגיל הרך ( גילאי 4 - 8 ) לרקום עור וגידים . לא היה ספק בידינו שספרות הילדים, המשמשת אמצעי לחִברות, לאוריינות ולתִרבות, היא שתשמש מצע להנחלת האוריינות הפוליטית לילדים . הרציונל שמאחורי בחירת הסיפורים והשירים לא היה קשור לסנטימנט אישי או מתודי, אלא למידת הנגישות של הספרים לצוות ההוראה ולילדים . אף שהתייחסנו לספרי הקריאה המומלצים בתוכניות הלימוד לילדי הגיל הרך וכן להתאמתן של היצירות לקוראים הצעירים, הרי שהספרים והשירים שנבחרו היו בעיקר אלה שנמצאו על מדף הספרים בגנים ובחדרי הילדים . יש שסטינו מדגם זה, על מנת לבחון את המידה שבה הילדים עשויים לפענח גם מסרים שיועדו לקוראים מבוגרים יותר וגם את משמעות הסאב-טקסט הפוליטי המוכמן בהם . לצורך הקראת הסיפורים ועירור שיח פוליטי בין הילדים, נבחרו כמה גני ילדים באזור ירושלים . תמר מקיימת במוסדות החינוך האלה אימוני הוראה עם הסטודנטיות, וזוכה לאמון הצוות החינוכי . מלכתחילה נבחרו אוכלוסיות ילדים שבאו משכבות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help